ישראל תקפה בחודשים האחרונים מפעלים צבאיים איראניים בסוריה, בהם כאלה שפעלו באזורי תעשייה אזרחיים. כך עולה מתחקיר שפורסם היום (שבת) בעיתון הכווייתי "א-ג'רידה". העיתון מצטט מקורות מודיעיניים ומומחים צבאיים, כדי להאיר על התקיפות המיוחסות לחיל האוויר הישראלי בחודשים האחרונים בסוריה. זאת, לאור העובדה כי הסורים והנוגעים בדבר ממלאים את פיהם מים בכל הנוגע לאופי המטרות המותקפות.
על פי התחקיר, קיים מכנה משותף לרוב האתרים המופגזים על ידי חיל האוויר הישראלי, במיוחד מוצבי חסיא הסמוך לחומס, ג'מראיה ממערב לדמשק, אל-כיסווה בפרברי דמשק ומסיאף באזור המערבי של חמאה. שכן, אלה אזורים תעשייתיים, שנראים כאזרחיים, ובפועל הם מפעלים צבאיים איראניים שהוקמו בסוריה מאז תחילת מלחמת האזרחים ב-2011.
על פי הדיווח, מרכז ג'מראיא כולל מרכז מדעים, שהופגז בתחילת המשבר הסורי על ידי ישראל, ומסביבו מרכזים ביטחוניים ומרכז מודיעיני שמסופח למוצבים שבהר קאסיון בפרברי הבירה הסורית, שאף הופצץ על ידי חיל האוויר יותר מפעם אחת. בנוסף, כולל המרכז וסביבתו מרכזי מכ"ם שישראל רואה שהם משבשים את מטוסי התקיפה, וכן מפעל לחלקי טילי קרקע-אוויר שמפתחת איראן בפיקוח חיזבאללה.

על פי המקורות של אל ג'רידה, ישראל פועלת בתקופה האחרונה במקומות שונים ברחבי סוריה כדי "להפוך את מערך ההגנה האווירי הסורי לעיוור" בעגה צבאית, זאת לקראת מבצע צבאי גדול שמתוכנן על ידי ישראל בשיתוף ארצות הברית. זאת, מאחר וישראל רואה בנוכחות הצבאית האיראנית בסוריה, לאחר לבנון, סכנה מוחשית.
מוצב אל-כיסווה כולל מרכזים איראניים ומוצבים של חיזבאללה, בנוסף למחסני אמל"ח ומפעל להרכבת טילים מתקדמים. על פי התחקיר, טהרן בונה מפעלים ומחסני אמל"ח במקומות שונים, ומעבירה חלקים מהטילים למקום כדי להרכיב את הטילים על פי הצרכים בשטח. במילים אחרות, איראן לא בונה את הטילים במקום אחד מחשש שהמפעל יותקף.
מידע חדש מתפרסם לראשונה אודות מוצב חסיאא הסמוך לחומס שעל פי פרסומים זרים ישראל תקפה אותו בתחילת נובמבר האחרון. המוצב, הממוקם כ-30 ק"מ מדרום לחומס, מהווה אתר לייצור טילים איראניים מדויקים שיוצרו בתוך מפעלים בבעלות איש העסקים הלבנוני המקורב לחיזבאללה, עבד א-נור שעלאן, שמשרד האוצר האמריקאי הציב אותו ברשימה השחורה ב-2015 בשל קשריו עם הפעילות הצבאית של הארגון הלבנוני. על פי המידע, הוא פועל תחת שם הכינוי "יאסר מוחמד". איש עסקים לבנוני נוסף ששמו עלה בתחקיר, הוא עבד אל-כרים עלי, שקשור לתעשייה הצבאית האיראנית בשיתוף חיזבאללה על אדמת סוריה.
בניגוד למוצבים הצבאיים שהופגזו על ידי ישראל, מוצב זה נמצא בתוך אזור תעשייה אזרחי. מומחים צבאיים אמרו לעיתון הכווייתי, כי מוצב זה מוכיח ששלטונות טהרן התחיל להסוות את פעילותם הצבאית בתוך סוריה, כמו שהיא עושה באירן עצמה, והיא מפתחת את הנשק הסורי במוצבים אזרחיים, כמו מרכזי מחקר חקלאיים או טכנולוגיים, בדיוק כמו שעשתה בלבנון. שם, הקימה עבור חיזבאללה מפעלים ומוצבים צבאיים באזורי תעשייה בין הערים והכפרים הלבנוניים.