אמש תועדו נערות פלסטיניות נוהגות באלימות כלפי חיילי צה"ל ביהודה ושומרון שנמנעו מלהגיב. חבר הכנסת לשעבר ינון מגל התייחס הבוקר (שלישי) ב-103FM למקרה: "מדובר על רוח לחימה פסיבית, בסרטון אנו רואים חיילים מותקפים ומוכים ובמקום להגיב, הם נמצאים בשוק תודעתי. הייתי עוצר את הנערות, כשאותה נערה תחטוף קת לפרצוף היא תקבל את מה שהיא רוצה". 

ניסים משעל התייחס לדבריו: "האם היית שלם עם סרטון בו חיילי צה"ל מרביצים לנערה בת 17? תאר לך שאותו חייל היה לוקח את קת הנשק שלו, מכה את הנערות ולאחר מכן התמונה הייתה רצה בכל הרשתות העולם". מגל השיב: "במידה ואותה נערה מכה ומחטיפה סטירות לחיילים - בוודאי שכן. השמאל לא מצליח להוציא אותנו מיהודה ושומרון ולכן מנסה לעשות זאת בצורה תודעתית ולגרום לסירוס רוח הלחימה של צה"ל. חייל צריך להיות אדם שמכבד את עצמו, את מדיו ולא נותן שיכו אותו".
לשיחה הצטרף מזכ"ל 'שלום עכשיו' לשעבר, יריב אופנהיימר שהתייחס למקרה ולדבריו של מגל: "כישראלי אכן מדובר בסיטואציה לא נעימה לצפייה אך יש לזכור שאף חייל לא עמד בסיטואציה בסכנת חיים. מדובר בנערה פלסטינית שבועטת מצליחה לתת סטירה לחייל אבל יש לשמור על פרופורציות. אני לא מצדיק את הנערה, אך אנחנו לא חיילים מסכנים, יש לזכור מי החזק ומי החלש בסיטואציה הזו. חייל צריך להגיב ברגע אחד בלבד- כשיש סכנה לביטחונו או לסובבים אותו ולא כאשר האגו שלו נפגע או כשהוא מרגיש מושפל. צה"ל קיים כדי לתת ביטחון, ראיתי לא מעט חיילים ושוטרים שחטפו מכות, יריקות וסטירות בפינוי מאחזים, איפוק זה כוח. ינון מגל האשים את השמאל במקרה ובתגובת החיילים. אני מניח שהחיילים פעלו כפי שהם פעלו כי הנחו אותם לזה, הסבירו להם שלא מתפקידם להכות נערות צעירות גם במידה והם מרגישים מושפלים, זה עניין של חינוך".  


נערות פלסטיניות תוקפות חייל

מגל תקף את דבריו בזעם: "יצאת מפרופורציה? מדובר בחיילים. נותנים להם מכות ואתה מאשר את זה, לאן נגיע? נגמרו הימים שיהודים מקבלים מכות. עוד שנייה אנחנו חוזרים לגטו", השיב לו אופנהיימר: "אל תתבלבל, מדובר בחייל חזק והאיפוק שלו הוא הכוח שלו, זאת לעומת המקרה של אלאור אזריה שירה באדם גוסס על הרצפה, זו עליבות. אנחנו לא יורדים מהפסים, מי שיורד מהפסים זה אתם. הדבר הנכון היה לפעול כפי שהם פעלו, היה על החיילים לנתק מגע. במידה ומסכנים את ביטחונם של החיילים מדובר בסיטואציה אחרת, אילו היו מגיעים כ-20 פלסטינים ומתנפלים על החיילים ברור לי שהיה עליהם להגיב באש, זהו לא המקרה, הרי מדובר בנערה בת 17 בסך הכל, החייל לא נפגע ולא היה בסכנת חיים. כל נער גבעות שתקף באלימות חיילים ושוטרים כאזרח במדינה היה צריך לעצור? אני מעדיף שאותה ערבייה תקלל ותרביץ לחייל מאשר שהיא תבוא אליו עם סכין". 
ענה לו מגל: "אלאור אזריה ירה כשהיה אסור לו לירות, מחבלים צריך להרוג כשהם באים לפגע בנו. אין מצב שבגלל המצלמות חיילי צה"ל יחטפו מכות ולא ישיבו בתגובה. אתם משתקים את צה"ל, עמוס שוקן קרא אתמול לנערה מהסרטון 'גיבורה'. מה קרה לנו כחברה? אני מזועזע למה שקרה לאינסטינקט הבסיסי שלנו, אנשים תוקפים באלימות את החיילים שלנו וגם אז מאשימים אותנו שהחיילים שלנו לא בסדר. אם נער גבעות היה מכה לפתע חייל של צה"ל על החייל להחזיר לו במקום". 
ניסים משעל התייחס לדיון ואמר: "ההשלכות של הסרטון הזה הוא שמותר להרביץ לחיילים ולהתגרות בהם". השיב לו אופנהיימר: "כבר חמישים שנה אנחנו מראים לפלסטינים שכוח לא עובד. על ההתיישבות שלנו בכוח אנחנו משלמים מחיר כבד". מגל סיכם: "הדבר הנכון לעשות כשתוקפים חייל הוא להגיב. אם היה מדובר בילד בן שמונה שתקף חיילים היה צריך לעצור גם אותו. אני חושב שהחיילים לא ביצעו דבר כי הם היו משותקים על ידי יריב וחבריו".
עריכה: איתמר זיגלמן