כוחות צבא סורים דחו הלילה (שני) מיליציות איראניות סמוך יותר לגבול בין ישראל ולבנון, כך דווח בסוכנות הידיעות רויטרס. הצבא הסורי מסר כי הקרבות נערכו למרגלות הר החרמון במדינה. המיליציות השיעיות התקדמו לכיוון דרום מזרחית לבית ג'ין, שהיה בשליטת הכוחות הסונים באזור. לדברי כוחות המורדים, התקדמות הצבא הסורי התאפשרה באמצעות הפצצות אוויריות כבדות והפגזות קשות, מאז החל המאבק על השליטה באזור לפני חודשיים.



הצבא הסורי אמר כי הוא הצליח להקיף את הכפר מול אל-מיר שנמצא למרגלות החרמון, בזמן שפלוגות שלו התקרבו לאזור בית ג'ין. המובלעת המדוברת, היא מעוז המורדים האחרון הנמצא באזור דרום מערב דמשק, שנפלה לידי הממשל בשנה שעברה. מקור מודיעיני מערבי אישר בשיחה עם סוכנות הידיעות רויטרס כי מיליציות הנתמכות על ידי איראן, בהן ארגון חיזבאללה בלבנון, מילאו תפקיד משמעותי בקרבות באזור.



כזכור, בתחילת החודש דווח בעיתון הכווייתי "א-ג'רידה" כי ישראל תקפה בחודשים האחרונים מפעלים צבאיים איראניים בסוריה, בהם כאלה שפעלו באזורי תעשייה אזרחיים. בתחקיר שפרסם העיתון, צוטטו מקורות מודיעיניים ומומחים צבאיים, כדי להאיר על התקיפות המיוחסות לחיל האוויר הישראלי לאחרונה בסוריה. זאת, לאור העובדה כי הסורים והנוגעים בדבר ממלאים את פיהם מים בכל הנוגע לאופי המטרות המותקפות.



תקיפה בסוריה. צילום: טוויטר

על פי התחקיר, קיים מכנה משותף לרוב האתרים המופגזים על ידי חיל האוויר הישראלי, במיוחד מוצבי חסיא הסמוך לחומס, ג'מראיה ממערב לדמשק, אל-כיסווה בפרברי דמשק ומסיאף באזור המערבי של חמאה. שכן, אלה אזורים תעשייתיים, שנראים כאזרחיים, ובפועל הם מפעלים צבאיים איראניים שהוקמו בסוריה מאז תחילת מלחמת האזרחים ב-2011.

עוד על פי הדיווח, מרכז ג'מראיא כולל מרכז מדעים, שהופגז בתחילת המשבר הסורי על ידי ישראל, ומסביבו מרכזים ביטחוניים ומרכז מודיעיני שמסופח למוצבים שבהר קאסיון בפרברי הבירה הסורית, שאף הופצץ על ידי חיל האוויר יותר מפעם אחת. בנוסף, כולל המרכז וסביבתו מרכזי מכ"ם שישראל רואה שהם משבשים את מטוסי התקיפה, וכן מפעל לחלקי טילי קרקע-אוויר שמפתחת איראן בפיקוח חיזבאללה.