בית המשפט הצבאי הרשיע הבוקר (רביעי) את עומר אל-עבד, שביצע את הטבח בחלמיש בקיץ האחרון, ברציחתם של שלושת בני משפחת סלומון. כתב האישום החמור כולל בין היתר שלוש עבירות של גרימת מוות בכוונה (המקבילות לעבירת רצח), שתי עבירות של ניסיון לגרימת מוות בכוונה, עבירת הסתה ועבירות נוספות. מוקדם יותר היום דווח כי הפרקליטות הצבאית דורשת מבית המשפט להטיל עליו עונש של ארבעה מאסרי עולם מצטברים.

יו"ר תנועת "אם תרצו" מתן פלג, שתנועתו מלווה את פורום "בוחרים בחיים" של המשפחות השכולות, בו חברה גם משפחת סלומון, אמר לאחר ההרשעה כי: "מדינת ישראל נמצאת תחת מתקפת טרור קבועה, ורק בגלל מקצועיות כוחות הביטחון איננו מרגישים זאת". לדבריו, הדבר מוכיח כי תעשיית הטרור עדין בתאוצה והדרך היחידה לבלום אותה, היא על ידי יצירת חבילת הרתעה אמיתית, שתשכנע את המחבל הבא, טרם פעולתו, כי היא לא תשתלם לו.

פלג הוסיף כי "לשם כך יש לחוקק עונש מוות למחבלים, האמור להגיע בקרוב למליאת הכנסת, להשית גירוש משפחות מחבלים לעזה וכן להרוס את בתיהם. בנוסף, יש לצמצם את זכויות היתר של המחבלים בבתי הכלא. רק כך  ישנו סיכוי לעצור את תעשיית הרצח המשתוללת".

מיכל סלומון, אלמנתו של אלעד שנרצח בפיגוע ב-21 ביולי 2017, סיפרה הבוקר בראיון בגלי צה"ל על תחושותיה. "שום דבר לא ישנה את המצב שאנחנו נמצאים בו מאז האירוע", הסבירה, "בימים האחרונים התעורר הדיון על חוק גזר דין מוות למחבלים ואנחנו תומכים בו". לדבריה, בני המשפחה חושבים שזהו הפתרון היחיד לטרור. סלומון הוסיפה: "מאז הפיגוע, המחבל נחשב לגיבור בכלא ובכפר שלו". היא אמרה כי היא חושבת ש"הטרור מושתת באופן ברור על הסתה". לדבריה, אם המדינה תמית מחבל שיושב ומתסיס את העניינים, זה ישנה משהו. 
 

אלעד סלומון ז"ל ואשתו מיכל. צילום: דוברות עיריית אלעד
בתוך כך, שר הביטחון אביגדור ליברמן כתב הבוקר בחשבון הטוויטר שלו: "היום יוכרע דינו של המחבל שרצח בדם קר את שלושת בני משפחת סלומון בישוב חלמיש. גזר דין מוות הוא העונש היחיד ההולם מעשה שפלות שכזה. אני קורא לשופטים להפגין אומץ ולהטיל על המחבל גזר דין מוות. דם יהודי איננו הפקר! אין מקום למחבלים, גם לא בבתי הסוהר". 

ארגון אלמגור דורש משר הביטחון לעצור את המשפט ולהורות לתביעה לדרוש עונש מוות כבר במשפט זה, על פי החוק שקיים כבר ביו"ש. "לא סביר להוביל מהלך חקיקה כללי לעונש מוות, מבלי לנצל את החוק הקיים ביו"ש המאפשר זאת -בבתי הדין הצבאיים' במקרה זה של רוצח בני משפחת סלומון בנוה צוף", הסבירו.

פורום "בוחרים בחיים" של המשפחות השכולות הגיב להודעתו של ליברמן בעד עונש מוות למחבלים ומסר: "אנו מברכים על קריאתו של שר הביטחון וקוראים לכלל חברי הקואליציה והאופוזיציה לתמוך בהצעת חוק עונש מוות למחבלים שצפויה לעלות בימים הקרובים לקריאה טרומית. חברי פורום "בוחרים בחיים" של המשפחות השכולות מחזק ותומך במאבקה של משפחת סלומון עד להחלת עונש מוות למחבלים שפלים".

שר הביטחון ליברמן והרמטכ"ל איזנקוט בזירת הפיגוע בחלמיש. צילום:אריאל חרמוני, משרד הביטחון

כזכור, בית המשפט הצבאי ביהודה הרשיע באוגוסט האחרון, חמישה קרובי משפחה של המחבל שביצע את הפיגוע ביישוב חלמיש , באי מניעת עבירה, בגין כך שידעו על כוונתו לבצע את הפיגוע ולא פעלו לעדכן את רשויות הביטחון כנדרש על מנת למנוע זאת, כך הודיע דובר צה"ל.



על שני אחיו ועל דודו של המחבל הוטל עונש של שמונה חודשי מאסר בפועל. על אביו הוטל עונש של חודשיים מאסר בפועל ועל אמו, שהורשעה גם בהסתה בגין דברים שאמרה לאחר הפיגוע, הוטל עונש של חודש מאסר בפועל וקנס כספי, בעוד שעל כל בני המשפחה הוטל בנוסף מאסר מותנה. 



בסוף חודש יולי, המחבל חדר לבית פרטי ביישוב שבבנימין בזמן שהתקיימה בו ארוחת השבת, בה לקחו חלק עשרה אנשים, ששלושה מהם, יוסף, אלעד וחיה סלומון ז"ל, מצאו את מותם בטרגדיה הקשה. חייל בחופשה, ששמע את האירוע, הגיע עם נשק וירה בסופו של דבר במחבל. מלבד הפצועה הנוספת שפונתה לירושלים, שאר שוהי הבית לא נפגעו.