"חיל האוויר נמצא היום בשיא יכולתו – עם מיטב הכלים והטכנולוגיות, עם המטוסים הטובים ביותר בעולם, עם הטייסים הטובים ביותר בעולם, עם כושר הגנתי והתקפי, עם עוצמת אש אדירה, שיכולה להגיע על פי הצורך למרחקים קצרים וגם ליעדים רחוקים", כך אמר היום (רביעי) ראש הממשלה בנימין נתניהו בטקס מסדר "כנפיים" של סיום קורס טיס של חיל האוויר. 

נתניהו התייחס לאיומים על ישראל והבהיר כי לא יאפשר התבססות איראנית בסוריה: "אנחנו ממשיכים לעמוד מול אתגרים גדולים בצפון ובדרום וגם במזרח. בכל החזיתות הללו ישנן שלוחות של האסלאם הקיצוני, שכבר השית אסון כבד על אזורנו, אבל לא על מדינתנו.  אנחנו אי בתוך הסער הרוגש הזה, אנחנו שומרים על ביטחוננו מתוך מדיניות ברורה: לא נאפשר לכוחות של צבא איראן להתבסס בסוריה כדי לפגוע בנו, ונפעל למנוע ייצור של נשק מדויק וקטלני שמכוון נגדנו". 

תמרון משותף של חיל האוויר הישראלי והאמריקאי. צילום: דובר צה"ל
תמרון משותף של חיל האוויר הישראלי והאמריקאי. צילום: דובר צה"ל
באשר לרצועת עזה אמר ראש הממשלה: "אנחנו רוצים שהאוכלוסייה המקומית תחיה את חייה בשקט וברגיעה, אבל ההחלטה אם יהיה שקט בעזה תלויה קודם כל בעזה. אנחנו לא נאפשר ולא נסבול שום הסלמה מצד החמאס או כל גורם טרוריסטי אחר נגד מדינות ישראל. נשתמש בכל האמצעים להגן על ריבונותנו, ועל ביטחונם של אזרחי ישראל,. 

נתניהו התייחס להישגים הטכנולוגיים של ישראל, ביניהם כיפת ברזל: "אנחנו שוקדים על טיפוח עוצמתנו באוויר, ביבשה, בים, במודיעין ובסייבר, ולעתים רבות אנחנו מקדימים את העולם בזיהוי האתגרים חדשים ובמתן מענה להם. עשינו זאת במערכות ההגנה האקטיבית – כיפת ברזל והמערכות האחרות - אנחנו עושים זאת עכשיו במנהרות, ואנחנו גאים, בצדק, בטכנולוגיה שלנו. אנחנו אפילו נותנים עכשיו מענה לאיום חדש, אתגר חדש שרבים מכם מכירים - אתגר הרחפנים.  גם כאן אנחנו פורצים דרך, וחיל האוויר מתאים את עצמו לטכנולוגיה המתקדמת ביותר בעולם וגם מפתח אותה".