אזעקת צבע אדום נשמעה הבוקר (שישי) במועצות האזוריות שער הנגב ושדות נגב, לאחר ששלוש רקטות שוגרו מרצועת עזה לעבר ישראל. אחת הרקטות פגעה במבנה באחד היישובים הסמוכים לגדר המערכת ומערכת כיפת ברזל יירטה את שתי הרקטות הנוספות, לא היו נפגעים כתוצאה מהשיגור. בתגובה לכך צה"ל תקף, באמצעות טנקים וכלי טיס של חיל האוויר, שתי עמדות השייכות לארגון הטרור חמאס בצפון רצועת עזה. התקיפה בוצעה בתגובה לירי תלול מסלול שבוצע לעבר שטח ישראל. 


השיגורים קטעו טקס בו משפחת שאול ציינה את יום הולדתו ה-24 של בנה אורון, לוחם גולני שנהרג במהלך אסון הנגמ"שים במבצע צוק איתן, וגופתו מוחזקת על ידי ארגון חמאס, בטקס השתתפו יו"ר המחנה הציוני, אבי גבאי וראש עיריית שדרות אלון דוידי. גבאי אמר: "לא יכול במדינת ישראל ככה נאבד את ההרתעה, כשהם יודעים שיש פה טקס ויורים. אני מקוןוה שראש הממשלה שלנו יידע להגיב. עד כמה חוצפה יש לאנשים האלה לירות על אירוע כזה וזה מעיד שאיבדנו את ההרתעה מולם".

שר התקשורת איוב קרא, שנכח גם הוא בטקס סיפר בחשבון הטוויטר שלו: "לאחר שנאמתי בטקס למען אורון שאול בכפר עזה, בנקודה המשקיפה על מקום חטיפתו - נשמעה אזעקת 'צבע אדום'. כמובן שתפסנו מיד מחסה ואפילו הצלחתי על הדרך להרגיע אם עם ילדיה. ברוך השם לכולנו שלום, ותודה לכל אלה שדואגים לנו ודורשים בשלומינו. שבת שלום לעם ישראל ולכוחות הביטחון באשר הם".









המבנה שנפגע בעוטף עזה. צילום: דוברות המשטרה
המבנה שנפגע בעוטף עזה. צילום: דוברות המשטרה


"אף אדם לא היה שמח או רגוע אחרי פיצוץ רקטה"

רק לפני כשבועיים נחתה רקטה ביישוב בעוטף עזה לאחר ששתי רקטות שוגרו לעבר המועצה האזורית חוף אשקלון, ואחת מהן התפוצצה בתוך יישוב סמוך לגבול הרצועה. כתוצאה מהפיצוץ נגרם נזק לאחד המבנים ביישוב אך לא היו נפגעים, רקטה נוספת נחתה בשטח הרצועה. מקורות פלסטינים מדווחים כי בעקבות השיגורים, מטוסי צה"ל טסים כעת מעל לשמי הרצועה. שיגור הרקטות קוטע רצף של שקט יחסי באזור.

תושבי היישוב שנפגע מהרקטה הביעו את חששם מהעתיד לבוא ואמרו כי פחדם הגדול ביותר הוא איום המנהרות. שייק'ה שקד, ממייסדי היישוב שנפגע סיפר ל"מעריב אונליין" על תחושותיו לאחר שמע האזעקה והפיצוץ. "אני לא מכיר אף אדם בעולם שהיה שמח או רגוע שמתפוצץ לו פתאום פצמ"ר או רקטה ליד הבית״, סיפר שקד, והוסיף: ״לי ברור שיהיה הרבה מאד מתח בחצי השנה הקרובה. אני מקווה ומתפלל שבמירוץ המנהרות, אנחנו "נשיג" אותם. המצב כיום מזכיר לי את התקופה שלפני מבצע "צוק איתן". אני רק מקווה שנגיע לקיץ בשלום", הוא אמר בדאגה.