במהלך חודש דצמבר האחרון נעצרו שתי אזרחיות ישראליות בנות 19 בגין חשד לקשר עם גורמי טרור מזוהי דאעש, כך הותר הבוקר (שני) לפרסום. הצעירות, רחמה אלאסד ותסנין אלאסד, ילידות שנת 1998 ותושבות היישוב לקיה שבנגב. בחקירת השתיים הובהר כי במהלך השנה האחרונה ביקשו לבצע פיגוע כנגד יהודים בשטחי מדינת ישראל, תוך בחינת מתווים שונים למימושו. בנוסף, עמדו בקשרים מול גורמי טרור מזוהי דאעש מחו"ל, ואף הונחו על-ידי חלקם לבצע משימות הכנה לקראת ביצוע פיגוע.



עוד העלתה החקירה כי רחמה ותסנין תכננו לצאת לחו"ל בעצמן, במטרה להצטרף ללחימה בשורות ארגון דעאש. בנוסף, פרסמו תכנים בשבח ארגון "המדינה האסלאמית" ותכנים מסיתים לפעילות טרור כנגד יהודים וישראל. היום הוגש על ידי פרקליטות מחוז דרום כתב אישום כנגד השתיים בבית המשפט המחוזי בבאר שבע.



כתב האישום, אשר הוגש באמצעות עו"ד יואב קישון, מתאר על פני מספר אישומים את פעילותן של הנאשמות, על רקע הזדהותן עם ארגון דאעש, אשר כללה בין היתר שבועת אמונים לארגון המדינה האסלאמית ולעומד בראשו, ניסיון לגיוס תומכות נוספות לדאעש (תסנין), הכנות מקדימות שבוצעו לשם הוצאת פיגוע לפועל, שידול אדם להוציא לפועל פיגוע ועוד. עפ"י כתבי האישום, הנאשמות החזיקו חשבון ברשת "טלגרם" ובאמצעות חשבון זו היו השתיים חברות במספר קבוצות המזדהות עם ארגון דעאש, שמטרתן שכנוע המשתתפים בקבוצות שדרכה של דאעש היא הדרך הנכונה, וכן במסגרת חשבון זה יצרו הנאשמות קשר עם אנשים שונים אשר פועלים ברשת האינטרנט במסגרת ובשם דאעש.



"בתחנה המרכזית יש יותר מדי מוסלמים שעשויים להיפגע"

 
כתב האישום מתאר קשר שנוצר בטלגרם (באמצעות סים שרכשה במיוחד למטרה זו) בין תסנין לאדם המכונה "שייח' קאסם", הפועל ברשת האינטרנט בשם ארגון דעאש, ובמסגרתו פנה שייח קאסם אל תסנין ושיתף אותה בדבר האפשרות לביצוע פיגוע בישראל והיא הביעה נכונות עקרונית לסייע. בהתאם לכך ביקש ממנה שייח קאסם לבחון את הכניסות וסידורי האבטחה של אוניברסיטת בן-גוריון, התחנה המרכזית ומכללת קיי בבאר-שבע. תסנין מסרה לשייח קאסם כי בתחנה המרכזית ישנם הרבה מוסלמים ועל כן לא ניתן לבצע שם פיגוע משום שאלה עלולים להיפגע.
בשלב מסוים יצרה תסנין קשר עם רחמה והשתיים יצאו לסיור באוניברסיטת בן-גוריון וכן במכללת קיי על מנת לאסוף מידע לצורך ביצוע פיגוע שמטרתו להרוג יהודים ע"י הכנסת מזוודת נפץ למכללת קיי ולאוניברסיטת בן-גוריון בבאר-שבע. הנאשמות הגיעו למסקנה כי לא ניתן להכניס מזוודת נפץ משום שסדרי האבטחה במקומות הנ"ל אינם מאפשרים זאת. עוד מתואר בכתבי האישום כיצד הנאשמות קשרו קשר לשדל את אחמד אבו רמילה לבצע פיגוע מטעם המדינה האסלאמית בתאריך 1/1/2018 בעת חגיגות הסילבסטר שמטרתו רצח ממניעים דתיים, וכן כי השתיים תכננו לצאת לסיני על מנת להצטרף לארגון דאעש ולשם כך ניגשו למשרד הפנים לשם הוצאת דרכונים.