ראש המוסד יוסי כהן רמז היום (שלישי) כי הכיסוי המודיעיני של ישראל על איראן  הוא טוב מאוד "יש לנו עיניים ואוזניים ויותר מכך באיראן". כהן אמר זאת בהתבטאות פומבית, שנחשבת די חריגה לראש המוסד.  לדבריו, לאיראן יש תכנית אסטרטגית מרחיקת ראות שתכליתה לממש חזון לשליטה במזרח התיכון.  
הוא אמר את הדברים בכנס השנתי של אגף הממונה על השכר באוצר, בו הוזמן לנאום.
 
"באין מפריע, איראן שולחת הרבה כוחות, בהם משמרות המהפכה ליעדים במזרח התיכון. זה מביא לכך שנוצר מסדרון אווירי ויבשתי ששופך לאזור לוחמים שיעים מדגמים שונים, חלקם אינם איראנים לחלוטין, חלקם אפגנים. הם מאוד אידיאולוגים ונחושים להשיג השפעה במזרח התיכון. יחד עם השיעים בגבולנו הצפוני (הכוונה לחיזבאלה ולמשטר הסורי של אסד – י.מ.) נוצרות קואליציות קטנות מטרידות מאוד, בהעדר אלטרנטיבות המוכלים לאיראן המתעשרת".

באשר לגל המחאות שעובר על איראן, הפחית ראש המוסד את הציפיות כי הדבר יביא לזעזוע או אף להפלת השלטון: "לא צריך לפתח ציפיות מההפגנות שם, למרות שאשמח לראות מהפכה משמעותית". כהן הוסיף כי "מול המפגינים עומדים כוחות שבמאמץ גדול מאוד, ולא על פי שמירה על זכויות אדם, עומדים נגד כל מי שינסה להרים ראש באיראן. חווינו את זה במהפכה הירוקה שדעכה, היו הרבה נפגעים". 
"האזרח האיראני מבכה את יומו על רקע מצבו הכלכלי מאכזב. הנשיא רוחאני לא מצליח, לדעת האוכלוסיה, לשפר את מצב הכלכלה והחברה. מהפכה אולי תקרה מחר או בעתיד – אבל מולם עומדים כוחות שהם לא פחות מכוחות שאול, נגד כל מי שינסה להרים ראש באיראן". ראש המוסד דיבר גם על כהונתו של דונלד טראמפ בשנה האחרונה בתור מנהיג העולם החופשי: "יש לנו שיתוף פעולה יוצא דופן עם ארצות הברית, והוא הולך וגובר. ארצות הברית של השנה האחרונה משנה מדיניות, ואנחנו מתחילים לראות שינויים דרמטיים מבחינתנו. זה שינוי טוב, שינוי שעשוי להביא יותר בחשבון את האינטרס הביטחוני הישראלי. יש דאגה לשלום העולם כולו בצל השאיפות הדרמטיות הקיצוניות מאוד של איראן"