בפעם השנייה תוך קצת יותר מחודש, מערכת הביטחון לא הצליחה לבצע ניסוי בשיגור חץ 3. בהודעה של משרד הביטחון נמסר כי "במסגרת תוכנית הניסויים במערכת ההגנה הרב-שכבתית, תוכנן הבוקר (רביעי) ביצוע ניסוי פיתוח לבחינת שיפורים עתידיים במערכת "חץ 3". עקב בעיה בהעברת הנתונים במערך הניסוי הקרקעי, הטיל המיירט לא שוגר ולפיכך מהנדסי הניסוי הכריזו עליו כעל "NO TEST".

 
יירוט מוצלח של "חץ 3"
ראש מנהלת חומה במשרד הביטחון, משה פתאל, אמר בתדרוך לכתבים כי "הבוקר תכננו לבצע ניסוי נוסף במערכת חץ 3 אבל החלטנו לא לבצע בגלל בעיה בהעברת מערכת הנתונים. המיירט לא יצא בגלל שהנתונים לא עברו והחלטנו שלא לקחת סיכונים מיותרים. פתאל ביקש להדגיש כי לניסוי שנעצר בעיצומו אין השפעה על המערכת המבצעית של חץ 2 שנמצאת בשימוש מבצעי: " בגלל שמדובר באימון שיש בו מגבלות שונות החלטנו לעצור את הניסוי, במצב מבצעי אפשר היה להמשיך ולבצע את היירוט".

ראש מנהלת חומה הוסיף כי "חזרנו לשדה הניסויים לאחר חודש מהניסוי הקודם שלא צלח, איתרנו את הבעיה במטרה ועשינו תיקונים. במקרה הזה נצטרך לנתח לעומק מה היה ואיך לתקן ולשפר ונצא לניסוי הבא, עם מינימום פגיעה בלוחות הזמנים".

סמנכ"ל תעשייה אווירית, בועז לוי הוסיף: "אנחנו נמצאים בניסויים בחץ לאורך שנים יש הצלחות ויש כישלונות. אנחנו מפתחים מערכות לעתיד ויש לצפות שלעתים יש בעיות, שהם חלק טבעי מפיתוח וזה חלק מהעסק". בשלב הזה לא ברור מתי יקיימו במערכת הביטחון את הניסוי המתוכנן, שכאמור בפעם הזו בוטל.

המטרה: בחינת יירוט גבוה מאוד מחוץ לאטמוספירה

מטרתו של הניסוי הבוקר היתה לבחון יירוט גבוה מאוד של טילים בליסטיים מחוץ לאטמוספירה. מערכת חץ 2 שנמצאת כאמור בשימוש מבצעי מסוגלת להתמודד כבר היום עם מגוון הטילים ארוכי הטווח המאיימים על ישראל ממדינות שונות. מערכת חץ 3, הנחשבת מהמתקדמות בעולם, אמורה להתמודד עם אתגרים עתידיים ולשפר עוד יותר את המענה של ישראל מול טילים ארוכי טווח.

במערכת הביטחון לא מפרטים מה הייתה התקלה המדויקת בהעברת הנתונים בגלל שיקולים של בטחון מידע, אך מדגישים כי מדובר בתקלה בנתונים הקרקעיים והשיקול לא לבצע את הירי היה בטיחותי. בשלב זה לא ברור מתי יקיימו במערכת הביטחון את הניסוי המתוכנן.

מערכת חץ 3 מפותחת במשותף על ידי ישראל וארצות הברית, בניסוי השתתפו נציגי MDA האמריקני והתעשיות המעורבות בפיתוח מערכת הנשק. היא מיועדת ליירוט טילים לטווח ארוך באטמוספירה, כולל טילים בעלי ראש חץ גרעיני ופותחה בעקר נגד טילי שיאהב איראניים. כזכור, להערכת קהילות המודיעין של ישראל ומדינות המערב, לאיראן אין נשק גרעיני. 
בחודש שעבר ביטלה ישראל ניסוי במערכת משופרת של "חץ 3" מסיבות בטיחותיות. לקראת הניסוי התגלתה תקלה בטיל המטרה "אנקור" שאליו היה צריך להיות משוגר טיל חץ 3. משה פתאל, ראש מנהלת חץ האחראית על כל מערך ההגנה מפני טילים, אמר בתדרוך לעיתונאים כי המונח המקצועי של מה שאירע הוא "NO TEST" - "לא היה שיגור", כמו המקרה שאירע היום, והדגיש כי לא מדובר בכישלון. לדבריו מכיוון ש"הבטיחות היא מעל לכל", כשנתגלו הבעיות באנקור הוחלט שלא לשגר אליו את החץ 3 והניסוי, שהיה צריך להתקיים מבסיס פלמחים שליד יבנה, נעצר עוד לפני שהחל.