מקור ישראלי אמר לאתר "אילאף" הסעודי, כי "פעילי חיזבאללה מסיירים לאורך הגבול הלבנוני-ישראלי במדי צבא לבנון, כשהם רעולי פנים, והדבר מהווה הפרת הסכם 1701 שהושג לאחר מלחמת לבנון השנייה". באיום מרומז הוסיף הגורם, כי "ישראל מכירה את כל הפעילים בשמות המלאים שלהם, לפי כתובות המגורים, מקומות העבודה וכן מקומות המגורים של משפחותיהם, ואף לוחיות הזיהוי של כלי הרכב שלהם".



לדברי הגורם, "הפעילים אוספים מודיעין כשהם משתמשים במצלמות מתקדמות שכל אחת מהן עולה מעל ל-5,000 דולר". עוד הדגי, כי הוגשו תלונות ליוניפ"יל בסוגיה זו, אך לבנון הרשמית טוענת טענות לא הגיוניות. "הם אומרים שמדובר בחקלאים או אנשים רגילים", אמר הגורם הישראלי. "האם חקלאי מסתובב עם נשק ובמדי צבא לבנון? ומדוע הוא מסתיר את פניו?".



הגורם הישראלי הדגיש כי "חיזבאללה נרתע מאז מלחמת לבנון השנייה, ואינו מעוניין במלחמה אם כי ממשיך להתכונן. הוא לא עושה פעולות שאפשר לפרש אותן אצלנו כהכרזת מלחמה". לדברי הגורם, "ישראל יודעת כל מה שקורה בלבנון, בעיקר בדרום המדינה, ומכירה כל תנועה בגבול, כולל תנועות חיזבאללה, פעם בכיסוי הארגון הסביבתי 'ירוק ללא גבולות' ופעם נוספת במדי צבא לבנון".לדברי המקור, נאומיו הרבים של מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, נובעים מתוך "משבר רודף משבר, בשל מה שמתרחש באזור וההרתעה הישראלית".



כזכור, ביולי אשתקד פרסם דובר צה"ל שני סרטונים המציגים כיצד ארגון חיזבאללה הלבנוני מפר את החלטת האו"ם 1701 ופועל לאורך הגבול עם ישראל. דובר צה"ל ציין כי מדובר בפעילות לא חוקית, בין היתר בכסות של ארגונים סביבתיים. הסרטונים פורסמו אז לקראת דיון במועצת הביטחון של האו"ם בנושא הפרת החלטת האו"ם.



הסרטונים שפרסם דובר צה"ל ממחישים את הפעילות הרבה של חיזבאללה לקראת עימות עתידי אפשרי מול ישראל. גם אז, טען דובר צה"ל שחיזבאללה מנצל את פעילותיו של הארגון "ירוק ללא גבולות" - ארגון סביבתי, לפעילות ריגול נגד ישראל.