פרשת הנערה עאהד תמימי, שהכתה שני חיילים בנבי צלאח, הסעירה ומסעירה את המדינה. הערב (שני) הובאה ב"חדשות עשר" עדותם של סרן ע', מפקד הפלוגה וסמל א', הקשר שלו, שני החיילים שתועדו בסרטון המדובר. מעצרה של עאהד עצמה הוארך היום ביומיים.


נערות פלסטיניות תוקפות חייל

"ידוע כשמתחילה הפרת הסדר מגיעים הפעילים לתוך חצר המשפחה (תמימי) ליידות אבנים על כוחות צה"ל", סיפר סרן ע', "אז הגענו למקום כדי למנוע שהאבנים יגיעו לציר. נכנסנו לתוך חצר הבית (משפחת תמימי) עמדנו אני וא' משהו כמו עשרים דקות... ואז מגיעות שתי קטינות, הן מדברות בערבית, לא מבין את השפה ולכן לא הבנתי מה אמרו. אחת הקטינות כבת 12,13, בלונדינית, התחילה לדחוף, לבעוט ולהרים עלי ידיים, נתנה לי סטירה ולקשר שלי בוקס לפנים".



"הקטינה השנייה כבת 12,13 עם שיער שחור הייתה פחות אלימה והיא בעיקר דחפה אותי", המשיך וסיפר, "לאחר מכן הגיעה האישה המבוגרת (האימא), היא ניסתה לעצור את הילדות שלה, היא לא הצליחה לגמרי. אני בסוף צריך להחזיק את הפרת הסדר בשליטה. היו 2 נקודות (הפרות סדר) ולא רציתי לעצור אותן כדי לא לפתוח נקודה נוספת. מכיוון שלא היו מספיק כוחות בשטח. הייתי טרוד מהפרות הסדר בשטח ולכן לא ייחסתי כל כך (חשיבות) לאירוע הזה".



עוד סיפר סרן ע' כי "לא כאב לי ולא היו לי סימנים. לא ידעתי במי מדובר, אך הכרתי אותן באופן כללי מהתקשורת. מאחורי הבנות היו עוד שתי משפחות, בערך 12 אנשים ואנו היינו שני חיילים. אם היינו עוצרים אותן היינו מגיעים לתוצאה גרועה ולא יודע איך זה היה נגמר. היינו בהפרת סדר גדולה ללא כוח אדם מספיק".



כאמור גם הקשר של מפקד הפלוגה, סמל א', העיד במשטרה על שהתרחש באותו אירוע. "שתי הבנות מגיעות לכיוון שלנו, הן מדברות אלינו בערבית אבל אני לא מבין את השפה, הבחורה הבלונדינית נתנה למ"פ בעיטות עם הרגליים וסטירה לפרצוף היא דחפה אותו ונתנה לו מכות ולי אגרוף לפנים, פגעה לי בגבה הימנית והיה לי סימן אדום כהה בפנים. בהתחלה הרגשתי כאב, הילדה השנייה צילמה עם הטלפון הן עשו שורה ביניהן עם הידיים כדי למנוע מאתנו לעבור. שמעתי לגבי הקטינה עם התלתלים שהיא עשתה בעיות אבל בשעת האירוע לא זיהיתי אותה, רק אחרי זה הבנתי שזו היא".