הרב שלמה אבינר, מבכירי רבני הציונות הדתית וראש ישיבת 'עטרת כהנים' בירושלים, מעורר סערה עם תשובה שהעניק לכאורה לתלמיד בסדרה של שאלות ותשובות שפורסמה היום (שלישי) באתר 'כיפה'. בתשובה לדברי התלמיד על כך שהוא חושש מבחינה הלכתית מהשירות עם נשים בצבא עונה לו הרב אבינר כי "יש לבקש שירות נפרד. התלמיד מגיב ואומר כי "גם זה בלתי אפשרי. לא כל חייל מתאים ליחידה קרבית מובחרת, וליחידות הנפרדות של חרדים, מקבלים רק חרדים, וחייל דתי לאומי אינו יכול לדרוש להתקבל".



בתשובה עונה לו הרב אבינר כי "אם זה כך, אז לצערנו, בינתיים אין ללכת לצבא. או יחידה נפרדת או לא להתגייס בינתיים. אין עושים מצוות צבא על ידי עבירה. הרב ממשיך ועונה כי "אנו אוהבים את צה"ל אהבת נפש, ובוודאי נתגייס, כאשר הבעיה תתוקן". התלמיד שואל מה יהיה עד אשר תתוקן הבעיה והתשובה שעונה הרב אבינר היא: "יחכו." עוד אמר כי "גם בנות דתיות שמתגייסות לצבא מתקלקלות כנ"ל כמו הבנים".



תשובות הרב אבינר. צילום מסך מאתר 'כיפה'



על הצורך בגיוס בנות לצבא בגלל המחסור לכאורה בבנים מתגייסים אומר הרב אבינר ש"זו באמת צרה, ויש לחזק את האידאל הלאומי, אך לא פותרים זאת על ידי עבירה. יתר על כן, כפי ששמענו יש בצבא אידאל לכתחילה לערבב את הגברים והנשים. הם מוסיפים חטא על פשע להקים דווקא יחידות מעורבות מתוך עיקרון ולהכריח חיילים דתיים לשרת שם. זה כבר לא קשור לצבא אלא זו מגמה, ומשתמשים בצבא כדי לכפות. אף פעם לא היה מצב כה חמור.



עוד הוסיף כי "גם במילואים בנות מסתובבות בין החיילים בבגדים לא צנועים. זה קלקול חדש. גם אם כל אחד עושה במדינתנו כפי רצונו, אי אפשר להפעיל כפיה לעבירות בצבא. יש צועקים נגד כפיה דתית, למה לא לצעוק נגד כפיה עבירתית?! בינתיים נתאזר בסבלנות, וכאשר המצב יתוקן, נתגייס במסירות נפש".

בתגובה לדברים הללו ענה לו הרב אוהד טהרלב, חבר ארגון 'בית הלל' וראש מדרשת לינדנבאום וכן אביו של אלחי, חייל שנרצח בפיגוע דריסה בצומת עפרה באפריל האחרון. במאמר שרשם באתר 'כיפה' אמר כי "הצבא והרמטכ"ל עושים ככל יכולתם כדי לאפשר לבנים ולבנות דתיים לשרת בצבא, ולשמור על ההלכה. אמירות כאלו הן הוצאת שם רע על הצבא ועל חיילי וחיילות ישראל, שהם אנשים מובחרים וייחודיים".

"במלחמת מצווה כל מי שיכול לעזור, להגן ולשמור על בטחון המדינה עושה זאת. להגיד שאסור להתגייס כי הצבא מעורב, זה בעצמו ביטול מצווה, שהרי בזמן מלחמת מצווה יוצאים אפילו חתן מחדרו וכלה מחופתה".
עוד אמר כי "לא כל מקום שיש איש ואישה יחד זה אומר בהכרח שהם עוברים עבירה. כמובן שיש הבדל בין גדודים קרביים מעורבים ליחידות תומכות לחימה, אך גם בגדודים קרביים מעורבים, לא כולם חוטאים ומחטיאים. יחידות תומכות לחימה דומות לכל מה שקורה בחברה בימינו, וודאי שאין פסק שאומר שאסור לעבוד במפעל הייטק כי הוא מעורב ואדם עובר עבירה על-ידי כך, כל שכן, הליכה לצבא שהוא בגדר מצווה הלכתית והוא ערך חשוב ומהותי".