ממשיך בשלו: לאחר שקרא להקים יחידות נפרדות בצה"ל לגברים ולנשים, ואף טען כי אם זה לא יקרה אסור לבני הישיבות להתגייס לצבא, הצהיר הערב (רביעי) הרב שלמה אבינר, בתכניתם של פרופ' אריה אלדד ובן כספיתב-103FM כי "אני קורא לכל הבנות לא להתגייס לצה"ל". הוא הסביר כי "כמו שהחרדים זכו ליחידות נפרדות, גם אני רוצה יחידה נפרדת".



"גם לקצין מותר לשרת ביחידה נפרדת, אחרת לא יהיה קצין", קבע אבינר, שהוסיף: "כמו שהחרדים זכו ליחידות נפרדות, גם אני רוצה יחידה נפרדת. חיילים פונים לנציב קבילות החיילים ומבקשים לשרת בלי בנות, ונענים בשלילה. מכניסים תרבויות זרות לצה"ל".



לטענתו, "בשנתיים האחרונות המצב מאוד הידרדר. יש מגמה לערבב חיילים וחיילות כמה שיותר, וזה לא עניין צבאי אלא חברתי. לכן חייל יכול לבקש לשרת בלי בנות".



תשובתו של הרב אבינר. צילום מסך מאתר כיפה
תשובתו של הרב אבינר. צילום מסך מאתר כיפה



עוד ציין הרב כי "אי אפשר להשתמש בצבא כדי לקדם אג'נדה תרבותית ולכפות כפייה אנטי-דתית על חייל שלא רוצה לשרת עם בנות. או לשרת ביחידה נפרדת או לשבת בפינה".



כזכור, לפני כיממה הרב אבינר, מבכירי רבני הציונות הדתית וראש ישיבת 'עטרת כהנים' בירושלים, עורר סערה עם תשובה שהעניק לכאורה לתלמיד בסדרה של שאלות ותשובות שפורסמה באתר 'כיפה'. בתשובה לדברי התלמיד על כך שהוא חושש מבחינה הלכתית מהשירות עם נשים בצבא עונה לו הרב אבינר כי "יש לבקש שירות נפרד". התלמיד מגיב ואומר כי "גם זה בלתי אפשרי. לא כל חייל מתאים ליחידה קרבית מובחרת, וליחידות הנפרדות של חרדים, מקבלים רק חרדים, וחייל דתי לאומי אינו יכול לדרוש להתקבל".



 


בתשובה עונה לו הרב אבינר כי "אם זה כך, אז לצערנו, בינתיים אין ללכת לצבא. או יחידה נפרדת או לא להתגייס בינתיים. אין עושים מצוות צבא על ידי עבירה. הרב ממשיך ועונה כי "אנו אוהבים את צה"ל אהבת נפש, ובוודאי נתגייס, כאשר הבעיה תתוקן". התלמיד שואל מה יהיה עד אשר תתוקן הבעיה והתשובה שעונה הרב אבינר היא: "יחכו." עוד אמר כי "גם בנות דתיות שמתגייסות לצבא מתקלקלות כנ"ל כמו הבנים".

עריכה מטעם 103FM: איתמר זיגלמן