מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב (פולי) מרדכי, פרסם הבוקר (חמישי) פוסט שפורסם באלמונסק, עמוד הפייסבוק בערבית היחידה והגיב לפשיטה הלילית בג'נין בה חוסל לפחות אחד מהמחבלים שרצחו את הרב שבח ז"ל, לאחר חילופי אש: "כל טרוריסט יבוא יומו. אנו נשים את ידנו על כל טרוריסט שפל ומי שמנסה לפגוע באזרחינו ובחיילינו לא יידע שקט. לסיכום, מילה קטנה לתנועת פת"ח שממשיכה להסית ותומכת ברוצחים – זה אינו גור של אריה, אלא גור של טרוריסט מתועב נוסף – נראה שהתפוח הרקוב לא נפל רחוק מהעץ".

בתוך כך, השר לביטחון פנים גלעד ארדן ביקר את לוחם הימ"מ שנפצע קשה במהלך הפעילות הלילה. "שמעתי בדרך שבתנועתו של אבו מאזן, הפתח, מכנים את המחבלים אריות. אז לא. מי שרוצח אזרחים ומתחבא בדירות מסתור הוא לא אריה. הוא עכבר. ולוחמינו יגיעו אל אותם עכברים בכל חור שבו הם יסתתרו ויסגרו איתם חשבון כפי שעשו הלילה לוחמי הימ״מ", אמר ארדן.

מוקדם יותר הותר לפרסום כי שני לוחמי יחידת הימ"מ, היחידה המיוחדת ללוחמה בטרור של משמר הגבול נפצעו בפעילות, אחד מהם במצב קשה. במהלך הפעילות נפתחה אש לעבר הכוחות אשר פעלו באיזור ג'נין. שניהם נפצעו במהלך חילופי האש וכאמור אחד מהם במצב קשה, השני במצב קל. שני הפצועים פונו לבית החולים לקבלת טיפול רפואי. מצבו של הפצוע הקשה התייצב והוא יצא מכלל סכנה. במהלך הפעילות נהרג לפחות אחד המחבלים וחשודים נוספים נעצרו. הפלסטינים מדווחים כי המחבל ההרוג הוא קסמי אחמד ג'ראר, בנו של מנהיג הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל-קסאם, נאסר ג'ראר. לפי שעה, האירוע עדיין מתנהל, כאשר ישנם גם מוקדים של הפרות סדר.

 
הפרות סדר בג'נין הבוקר, אחרי הפעילות הלילית. צילום: רויטרס
הפרות סדר בג'נין הבוקר, אחרי הפעילות הלילית. צילום: רויטרס

 

מפקד משמר הגבול, ניצב יעקב (קובי) שבתאי ביקר הלילה בבית החולים את הלוחמים שנפצעו. ניצב שבתאי שהגיע לחפ"ק הקדמי שנפתח, עמד מקרוב אחר ההתפתחויות המבצעיות בשטח והתרשם מפעילות כלל הכוחות. ניצב שבתאי שיבח את עמידתם האיתנה והנחושה של לוחמי הימ"מ אל מול איומי הטרור. 
 
לוחמי הימ"מ בפעילות. צילום: דוברות המשטרה
לוחמי הימ"מ בפעילות. צילום: דוברות המשטרה

 
על פי דיווחים פלסטינים, המציפים את הרשתות החברתיות ואת אתרי האינטרנט הפלסטיניים, ישנם כעת עשרות מוקדים של הפרות סדר כנגד הכוחות הפועלים בג'נין. כוחות צה"ל עדיין מכתרים בית שככל הנראה יש בו מחבל נוסף. כמו בכל מבצע בסדר גודל כזה, לאחר שהיחידה המיוחדת פושטת על בית המחבלים, כוחות רבים סוגרים ומבודדים את זירת האירוע למנוע הגעת מחבלים נוספים לנקודה ולמנוע הפרות סדר המוניות.
כזכור, הרב שבח ז"ל, כונן מד"א, נורה למוות מרכב חולף בחוות גלעד שבשומרון ב-9 בינואר. הוא נורה ונפגע בפלג גופו העליון, ועל פי ההערכות הירי בוצע על ידי רכב שהגיע ממולו. כתוצאה מהירי הוא נפגע בין היתר בצווארו. הוא הובהל לבית החולים מאיר, באמבולנס צבאי, כשמצבו היה אנוש ושם הרופאים נאלצו לקבוע את מותו. מהעדויות הראשוניות עלה כי הפצוע הספיק להתקשר לכוחות ההצלה ולדווח להם: "ירו בי".
 
הרב שבח ז"ל. צילום: ישי גלעד, TPS
הרב שבח ז"ל. צילום: ישי גלעד, TPS