פיגוע דריסה התרחש הבוקר (שישי) סמוך לאתר הטבילה קאסר אל יהוד בבקעת הירדן. רכב פלסטיני שלא קיבל אישור כניסה לאתר, פגע בכוח צה"ל סמוך לנקודה. כתוצאה מהפגיעה, חייל צה"ל נפצע באורח קל וטופל במקום. הכוח עצר את הנהג והוא מתוחקר כעת בנקודה.





בשבועות שעברו מאז הודעתו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, לפיה ארצות הברית מכירה בירושלים כבירת ישראל, התרחשו מספר ניסיונות פיגועים ופיגועי טרור. בין היתר לפני כשבוע וחצי, לוחמי משמר הגבול של משטרת ישראל הפועלים במערת המכפלה בחברון עצרו באחת מעמדות הבידוק, שלוש חשודות שאחת מהן נשאה על גופה סכין. בחיפוש שערכו הלוחמים בסמוך לחסם נמצאו עוד שני סכינים. ככל הנראה הכוונה שלהן הייתה לבצע פיגוע דקירה. 



לפני כעשרה ימים, הרב רזיאל שבח מחוות גלעד נרצח בפיגוע שאירע בחוות גלעד שבשומרון. הוא נורה מרכב חולף ונפגע בין היתר בצווארו. הוא הובהל לבית החולים מאיר, באמבולנס צבאי, כשמצבו היה אנוש ושם הרופאים נאלצו לקבוע את מותו. כוחות הביטחון איתרו אתמול את מרבית חברי החוליה. במהלך פעילות מיוחדת בג'נין של צה"ל, המשטרה והשב"כ, התפתח קרב יריות אל מול המחבלים שביצעו את הפיגוע והיה חשש כי הם ינסו לבצע עוד אחד. במהלך חילופי האש נהרגו שני מחבלים, וסייענים נוספים נעצרו בפעילות. בנוסף היום דווח כי ארבעה חשודים נוספים נעצרו בידי כוחות צה"ל סמוך לג'נין.