אלוף במילואים דורון רובין נפטר הלילה (שבת) בגיל 74. הוא הותיר אחריו ארבעה ילדים. רובין ז"ל, מפקד שנחשב למוערך ביותר, שירת בצה"ל בין השנים 1963 ל-1991 ופיקד במהלכן על חטיבת הצנחנים, בית הספר לקצינים, עוצבת הפלדה והיה ראש חטיבת התורה והפיתוח במפקדת חילות השדה. רובין גם היה ממקימי היחידה המיוחדת מגלן.



כמח"ט הצנחנים רובין פיקד על סדרת פשיטות בלבנון ובהן מבצע "איש דמים" מבצע "מוביל ומבצע "סיגל". שלושה ימים בלבד לפני מלחמת לבנון הראשונה, מונה רובין למפקד חטיבה 500 של חיל השריון. ב-1983 הוא מונה למפקד עוצבת הפלדה ופיקד על הגזרה המזרחית בלבנון עד לנסיגת צה"ל ב-1985.



בתפקידו הבא שרת בראש חטיבת התורה והפיתוח במפקדת חילות השדה. במסגרת תפקיד זה יזם רובין, לאור לקחי לוחמת הנ"ט שגובשו בצה"ל לאחר מלחמת יום הכיפורים ומלחמת לבנון, בינואר 1986 את הקמת יחידת מגלן המתמחה בלוחמת נ"ט תוך שימוש באמל"ח מתקדם. בינואר 1987 הועלה לדרגת אלוף ומונה לראש מחלקת ההדרכה באגף המטה הכללי. בתקופתו יישם את "תוכנית ברק" להכשרת הקצונה הזוטרה בצה"ל.



לאחר מינויו של אהוד ברק לרמטכ"ל, הודח רובין מתפקידו כמפקד מפקדת העומק המטכ"לית וסיים את הקריירה הצבאית שלו, זאת על רקע כישלון מבצע כחול וחום בדרום לבנון עליו פיקד. 
 
לאחר שחרורו מצה"ל, פנה רובין ליזמות ועסקים ואף היה מועמד לראשות עיריית תל אביב-יפו בשנת 1998. הוא כיהן כחבר במועצת העיר במשך שנתיים.

אלוף במילואים יום טוב סמיה אמר על רובין: "לא אשכח את הפעם הראשונה שראיתי את האיש הענק הזה - ערב מלחמת יום הכיפורים, הוא מג"ד 202 ואני חייל צעיר שבדיוק סיים את קורס המ"כים, מביט עליו בהערצה ולומד כל מה שאפשר. מאז לא הפסקתי ללכת אחריו. משתתף בצער המשפחה. יהי זכרו ברוך".

חבר הכנסת ודובר צה"ל לשעבר נחמן שי (המחנה הציוני) כתב בחשבון הטוויטר שלו: "האלוף דורון רובין היה מאלופי צה״ל הבולטים והנערצים. חייו לאחר פרישתו מהצבא היו מורכבים ומסובכים ודרכן צלחה פחות. נשאר עם זאת נאמן לערכיו ולאני מאמין שלו. יהיה זכרו ברוך".