שני לוחמי הימ"מ שנפצעו במהלך הפעילות המבצעית בג'נין ללכידת רוצחי הרב רזיאל שבח, שוחררו היום (שני) מבית החולים רמב"ם בחיפה, בו היו מאושפזים מאז יום חמישי. כזכור, לוחם אחד נפצע קשה מקליע שפגע בפלג גופו העליון והשני נפצע קל כשנורה ברגלו במבצע בו בו נהרג המחבל איסמעיל ג'ראר ונלכדו שני מחבלים נוספים. עם זאת, מנהיג החוליה שאחראית לרצח הרב שבח לא נתפס וכרגע ההערכה היא שהוא עדיין בחופשי



יום לאחר הפעילות, שחררה המשטרה את תיעוד פעילות כוחות הימ"מ בעיר ג'נין מליל חמישי, בעת שניסו ללכוד את רוצחי הרב שבח ז"ל, שנרצח בפיגוע סמוך לחוות גלעד. בסרטונים אפשר לראות את הלוחמים נעים בסמטאות העיר ברובים שלופים, ומבצעים סריקות אחר המבוקשים.

סריקות מבנה חשוך

פעילות הימ"מ במצלמה טרמית

גם אם יתברר שראש החוליה שביצעה את הפיגוע בתשעה בינואר ליד חוות גלעד עדיין חופשי, במערכת הביטחון לא רואים בפעולה כישלון מבצעי. גורם ביטחוני סיפר ביום שישי ל"מעריב" כי עצם העובדה שהפעולה הסתיימה במעצר של שני מחבלים והריגת מחבל נוסף, ככל הנראה סייען לחוליה, למרות המורכבות והאירועים שהתפתחו בשטח, מצביעה על הרמה המקצועית הגבוהה של כוחות הימ"מ. אם אכן המחבל הצליח לחמוק מהזירה, צפויות פעולות ומבצעים נוספים בניסיון לאתרו.



מזמן לא היה בשטחים אירוע בסדר גודל כזה, שבו מופגנת מקצועיות רבה של חוליית המחבלים. לפי הגורם הביטחוני, "כבר לאחר ביצוע הפיגוע הסתמן שמדובר בחוליית מחבלים שבאופן יחסי רמת המקצועיות שלה גבוהה מהרגיל בכמה היבטים: תכנון הפיגוע ואיסוף המודיעין, ביצוע הפיגוע עצמו ורמת אמצעי הלחימה התקני שהיה להם, המילוט מהזירה ללא עקבות, בחירת יעד מסתור רחוק מאזור הפיגוע ומעטפת שלמה שסייעה להם. למרות כל זאת צריך לזכור שהשב"כ ואמ"ן בתוך שבוע הצליחו לשים את היד ולאתר את חוליית המחבלים, נתון שמראה על רמת כיסוי מודיעיני גבוה בשטח".