המשטרה סיכלה פיגוע טען רב עוצמה בכביש עוקף חוסאן שבאזור גוש עציון, כך הותר היום (ראשון) לפרסום. ב-15 ביוני 2017 זיהה סיור של כוחות הביטחון על הציר מטען חבלה שהונח בצידי הדרך. חבלני המשטרה שהוזעקו למקום פרקו את המטען ונפתחה חקירה.


במסגרת החקירה בוצעו פעולות רבות ומורכבות, נאספו ממצאים פורנזיים, נעשה שימוש באמצעים טכנולוגיים מתקדמים וכל זאת במטרה להתחקות אחר החשוד בהנחת המטען. ממצאי החקירה הובילו את החוקרים לחשוד תושב אל חאדר בן 27 בחשד שהטמין את המטען והוא נעצר ביום חמישי האחרון. 
בחקירתו הודה החשוד שהניח את המטען וטען כי בכוונתו היה לפגוע בחיילי צה"ל הנעים על הציר. היום הגישה המשטרה בבית משפט הצבאי בעופר הצהרת תובע ומעצרו הוארך בחמישה ימים. 
 

מן המשטרה נמסר כי "משטרת ישראל יחד עם כוחות הביטחון ממשיכים כל העת בפעילות מבצעית ממוקדת למניעה וסיכול פגיעה בכוחות הביטחון ובאזרחים. יחד ימשיכו לפעול ולהשתמש בכל האמצעים והכלים העומדים לרשותם להביא לתפיסה, מעצר וחקירת החשודים ולמצות עימם את הדין וכל זאת במטרה לשמור על שלומם וביטחונם של התושבים".

אתמול פורסם כי הרשות הפלסטינית ניטרלה זירת מטענים שנחשפה צפונית לטול כרם, ועל פי ההערכה יועדה לפגוע בכוחות צה"ל שנעים בציר במהלך פעילות מבצעית. על פי דיווח המשטרה הפלסטינית, 12 מטענים נמצאו בציר שבין עתיל לעלאר, הסמוכות לעיירה שבצפון יהודה ושומרון לאחר שהגשם חשף אותם ואזרחים פלסטינים הודיעו על כך לכוחות הביטחון המקומיים.