חיזבאללה עלול להשתמש ב"ספינות מתאבדות" במלחמה הבאה עם ישראל, כך טוען פרופסור שאול חורב, בכיר לשעבר בחיל הים. לדבריו, ארגון הטרור לא יצטרך להצטייד בספינות כמו ישראל, "אנחנו חייבים להניח שהם ישתמשו בלוחמה א-סימטרית על מנת לאתגר את הטכנולוגיה הישראלית, כמו טילי קרקע-ים ו'ספינות מתאבדות' כמו שאנחנו רואים בתימן".

חורב, לשעבר סגן ראש מספן ים, לחיזבאללה אין אינטרס לפתוח במלחמה עם ישראל, אבל הזהיר כי כשבוחנים את האסטרטגיה שלהם, ברור שהם יכוונו לנכסים אסטרטגיים ישראלים. ,מוקד המלחמה הבאה עשוי להיות בים", אמר הקצין הבכיר בדימוס. 
עוד אמר חורב, כי בממשלה ובציבור הישראלי יש חוסר מודעות לגבי חשיבות התווך הימי, זאת למרות ש-90% מהיבוא לישראל מגיע דרך הים. 

"מעוזים איראניים במזרח הים התיכון מהווים סיכון גדול עבור ישראל", טוען חורב ומוסיך כי צריך לשכנע את ארה"ב ורוסיה לעצור את הצי האיראני מלהשיג דריסת רגל בסוריה.
חיל הים הוא חיל קטן בהשוואה לחילות אחרים בצה"ל, אבל יש לו שטח עצום להגן עליו מאז הרחבת השטל הכלכליל הבלעדי מ-40 מייל ל-150 מייל לפני ארבע שנים. חיל הים גם אחראי להגנה על קידוחי הגז, המהוות מטרה לאויבי ישראל בגבול הצפוני. צה"ל מאמין כי לחיזבאללה יש טילים ארכוי טטוח שמסוגלים לפגוע באסדות הגז, המספקות חלק ניכר מהחשמל הנצרך בישראל.