חיזבאללה פנה לארגון יוניפי"ל ואמר כי במידה וישראל תמשיך לבנות את המכשול בגבול בין ישראל ללבנון, בין היתר בשטח שלטענת הארגון הלבנוני מהווה שטח הפקר הנמצא כמובלעת בתוך השטח הלבנוני, יפתח הארגון בירי אל עבר הפועלים ואנשי הביטחון הנמצאים באזור, כך פורסם הערב (שני) ב"החדשות". על פי הפרסום ראש יונפי"ל העביר את המסר לשגרירי ארה"ב ובריטניה שפנו ללשכת ראש הממשלה.



ממערכת הביטחון נמסר בתגובה לפנייה כי מדובר בשטח בריבונות ישראלית ובמידה וחיזבאללה יפתח באש ישראל תגיב בעוצמה. "ישראל פועלת בשטח הריבוני שלה בהתאם להחלטת מועצת הביטחון שהתקבלה עם השלמת הנסיגה מלבנון בשנת 2000 ולכן לא רק שאין שום כוונה להפסיק את בניית המכשול - חיזבאללה ישלם ביוקר אם ינסה לחמם את הגזרה, התגובה הישראלית תהיה קשה וכואבת".



חיזבאללה תקף הבוקר בחריפות את דובר צה"ל רונן מנליס, על רקע המאמר שפרסם בכלי תקשורת בולטים בלבנון, בו הזהיר "הפיכת לבנון למפעל טילים איראני".  בכתבה שפורסמה באתר "הדיאלוג המתמשך", שפרסם את המאמר, טען חאג' מחמד רעד, חבר הפרלמנט מטעם ארגון הטרור וחבר במועצת השורא שלו, כי "מי שפרסם את המאמר הוא פחדן".




גבול לבנון. צילום: נתי שוחט, פלאש 90



"המאמר הוא סוג של דברי הבל ודברי פרובוקציה שמתפרסם רק על ידי מי שהוא פחדן", קבע הבכיר, שאיים: "על ישראל לא לעשות מעשה טיפשות ולסבך את עצמה במלחמה שתהיה הרסנית בעבורה". 



לטענתו, "חיזבאללה חזק יותר היום ויש לו יכולות שמסוגלות להרוס את הצבא הישראלי. ישראל היום הפכה למבודדת אזורית ובינלאומית, והספינים התקשורתיים שיוצאים ממנה נועדו לכסות על מצוקתה, כיוון שהיא רוצה להציג עצמה חזקה".



דבריו, כאמור, מתפרסמים על רקע פרסום מאמרו של דו"צ, שהופיע אתמול בשלושה אמצעי תקשורת בולטים בלבנון, בהם "קול ביירות", "אלמצדר" ו"אלחואר אלמתמאדן". בדבריו, הזהיר מנליס מ"ניסיון חיזבאללה להשתלט על המדינה", והצהיר כי "צה"ל ניצל את השנה האחרונה לשיפור משמעותי של המוכנות למלחמה בחזית הצפונית".



בנוסף, הוא התריע גם כי "עתידם של אזרחי לבנון הוא כלי משחק בידיו של הדיקטטור מטהרן ואשמים בכך גם אותם ראשי כפרים, עיירות ומוסדות שלטון שרואים ובוחרים לשתוק".



"החמור מכל", המשיך מנליס, "הוא דווקא הסמוי מהעין: לבנון הופכת במעשה ובמחדל של הרשויות הלבנוניות ושל העלמת עין מצד חברות רבות בקהילה הבין-לאומית למפעל טילים אחד גדול. זו כבר לא העברה של נשק, כסף או ייעוץ. דה-פקטו איראן פתחה סניף חדש, "סניף לבנון" – איראן זה כאן".