שר החינוך נפתלי בנט, המשמש גם כחבר הקבינט המדיני-ביטחוני, אמר היום (רביעי) בכנס INSS, כי ירי רקטות מלבנון על ישראל, כמוהו כהכרזת מלחמה של מדינת לבנון על ישראל. "לפני כארבע שנים, כחבר קבינט קידמתי אסטרטגיה שקראתי לה 'חיזבאללה = לבנון' ועיקרה - הטלת אחריות על המדינה המארחת", אמר השר. "עיקרה אחריות מדינתית. אחריות של המארחת, לבנון, על מעשי השליח ששוכן בה, חיזבאללה. לא נסכים יותר להפרדה בין חיזבאללה לבין מדינת לבנון". 

לדברי בנט, "אימוץ תפיסת חיזבאללה = לבנון הופכת באחת את נסראללה מ'מגן לבנון' ל'מחריב לבנון' למען מטרות שהן בכלל איראניות. בפעם שעברה נסראללה אמר לאחר המלחמה, שלו ידע שישראל תגיב כפי שהגיבה, לא היה פותח במלחמה. הפעם נסראללה לא יוכל לרחוץ בניקיון כפיו. אנו אומרים זאת כבר עכשיו. ירי רקטות מלבנון על ישראל, כמוהו כהכרזת מלחמה של מדינת לבנון על ישראל".
על ההיתכנות לפרוץ מערכה בחזית הצפונית אמר השר, כי יש לעשות הכל כדי למנוע מלחמה, או לקצרה במידה שתפרוץ. "אם אכן ישוגרו אלינו מאות ואלפי רקטות מלבנון, הרי שנראה בכך הכרזת מלחמה של מדינת לבנון הריבונית, ונפעל נגדה ונגד מוסדותיה. בתים המאחסנים משגרי רקטות מהווים מטרה צבאית לגיטימית ויושמדו. לא נגביל את עצמנו, הפעם, לפגיעה בחיזבאללה בלבד". לדבריו, "מערכה נוספת בלבנון תוביל לפגיעה בעורף הישראלי כמוה לא ראינו מאז מלחמת העצמאות”.

באשר לאיראן אמר השר בנט כי "משך למעלה מ-30 שנה איראן שולחת לעברנו שליחים, ובכל אותה העת, השולח שיושב בטהרן הוא חסין ממחיר. מדינת ישראל מתקדמת בטקטיקות מול שליחי איראן, אך בעוד שהטקטיקות שלנו השתפרו, נותרנו כלואים בתוך אסטרטגיה צרה". 
גם לגרעין האיראני התייחס חבר הקבינט: "חלק ליבתי מהמערכה היא מניעת התגרענותה של איראן בכל מחיר. המשך ההסכם כפי שהוא מקביל לנהיגה בטייס אוטומטי לעבר צוק - חייבים להסיט את ההגה או ללחוץ ברקס".

השר גלנט: "צריך להיערך ביטחונית וצבאית לתגובה איראנית לביטול הסכם הגרעין"

גם שר השיכון והבינוי, יואב גלנט (כולנו) דיבר בכנס, והתייחס לאפשרות של עימות עם חיזבאללה כשליחתה של איראן. "עלולה להיווצר אפשרות של הפעלת חיזבאללה כנגד ישראל בעימות בין ארה"ב ואיראן ולכן ישראל צריכה להיערך ביטחונית וצבאית כנגד תגובה איראנית לביטול הסכם הגרעין", אמר השר. לדבריו, "איראן רוצה להשיג נשק גרעיני על מנת להשיג חסינות, ומנסה לבסס הגמוניה פרסית באזור. איראן שולטת דרך סוכניה בעיראק ויש רצון של איראן להשתלט על סוריה דרך מיליציות שונות וביניהן חיזבאללה, תחת כנפיים רוסיות".


השר יואב גלנט בכנס INSS. צילום: מיכאל דימנשטיין
השר יואב גלנט בכנס INSS. צילום: מיכאל דימנשטיין

 
לאיראנים אין יכולת אמיתית לפגוע בארה"ב עצמה, אלא רק כנגד אינטרסים אמריקאים באזור וכנגד מדינת ישראל", הסביר גלנט, "כיום מדינת ישראל נמצאת במצב שונה ויכולה להתמודד עם המצב. ראשית, יחסי החוץ של ישראל עם ארה"ב, רוסיה וסין מרקיעי שחקים ביחס למה שהיה בעבר. זה נובע בהכרת היכולת הישראלית בצד הביטחוני, טכנולוגי ויכולתה הבינלאומית להגיע בכוח יתרונותיה למקומות המרכזיים בקבלת ההחלטות בעולם. כמו כן, הפקנו לקחים מאירועים שקרו לנו בעבר ויש לנו יכולות בלתי רגילות בהפעלת הכוח וביכולת ההתגוננות. ישראל יותר פנויה להתמודד עם איומים אלו כיוון שאיומים אחרים נעלמו. מדינת ישראל היא מדינה משגשגת כלכלית וזה מאפשר לנו פיתוח טכנולוגיות ופיתוח כוח אדם איכותי".