סוכל פיגוע חדירה בדרום הר חברון: כוח צה"ל עצר היום (רביעי) פלסטיני שלבש מעיל צבאי כבד סמוך ליישוב נגוהות ועל גופו נמצאו סכין ומפת היישוב. על פי החשד תכנן הפלסטיני לחדור ליישוב ולבצע בו פיגוע. החשוד והממצאים הועברו לחקירת כוחות הביטחון. רק לפני יומיים הותר לפרסום כי במהלך חודש יוני האחרון סוכל פיגוע מטען רב עוצמה סמוך לגוש עציון ופלסטיני החשוד בהטמנת המטען נעצר לחקירה.



במסגרת חקירת פיגוע המטען בוצעו פעולות רבות ומורכבות, נאספו ממצאים פורנזיים, נעשה שימוש באמצעים טכנולוגיים מתקדמים וכל זאת במטרה להתחקות אחר החשוד בהנחת המטען. ממצאי החקירה הובילו את החוקרים לחשוד תושב אל חאדר בן 27 בחשד שהטמין את המטען והוא נעצר ביום חמישי האחרון.



בחקירתו הודה החשוד שהניח את המטען וטען כי בכוונתו היה לפגוע בחיילי צה"ל הנעים על הציר. היום הגישה המשטרה בבית משפט הצבאי בעופר הצהרת תובע ומעצרו הוארך בחמישה ימים. מן המשטרה נמסר כי "משטרת ישראל יחד עם כוחות הביטחון ממשיכים כל העת בפעילות מבצעית ממוקדת למניעה וסיכול פגיעה בכוחות הביטחון ובאזרחים. יחד ימשיכו לפעול ולהשתמש בכל האמצעים והכלים העומדים לרשותם להביא לתפיסה, מעצר וחקירת החשודים ולמצות עימם את הדין וכל זאת במטרה לשמור על שלומם וביטחונם של התושבים".



הסכין שנתפסה אצל פלסטיני סמוך ליישוב נגוהות. צילום: דובר צה"ל
הסכין שנתפסה אצל פלסטיני סמוך ליישוב נגוהות. צילום: דובר צה"ל