שר הביטחון אביגדור ליברמן שלח היום (רביעי) מסר תקיף לחיזבאללה וציין כי בעימות הבא בצפון צה"ל יתקוף במלוא העוצמה יעדים מרכזיים בלבנון. "אנחנו אומרים לציבור 'תקשיבו, אנחנו פועלים 24/7, לא צריך להתרגש, צריך לקחת בחשבון שכולנו מבינים שהעורף האזרחי זה האתגר הגדול ואנחנו נעשה הכל על מנת ללכת בעוצמה הכי גבוהה'. אין יותר מלחמה בנוסח הריקוד התימני צעד קדימה צעד אחורה, צריך מהרגע הראשון ללכת בפרופיל ברף הכי גבוה ועוצמתי ע"מ לסיים כמה שיותר מהר. אסור שיהיו תמונות כמו בלבנון השנייה שאזרחי ביירות הלכו לחוף הים ובת"א אנשים ישבו במקלטים. זה לא יהיה. אם בת"א יהיו במקלטים כל ביירות יהיו במקלטים וזה צריך להיות ברור גם בצד השני", אמר שר הביטחון בכנס המכון למחקרי ביטחון לאומי (INSS). 
שר הביטחון הוסיף כי במצב של מלחמה עימות קרקעי הוא דבר בלתי נמנע. "אם תתלקח החזית הצפונית ואם אם כבר נגזר עלינו, אז צריך להבין שקודם כל המטרה לסיים את זה כמה שיותר מהר, בצורה חד משמעית. חייבת להיות התרעה ברורה. מה שאנחנו ראינו בכל העימותים במזרח התיכון בשנים האחרונות לצערי בלי boots on the ground זה לא נגמר. כל הנושא של התמרון הקרקעי זה דבר מורכב, הוא מחייב מאמץ גדול, גם לצערי קורבנות, ובטח במונחים של מדינת ישראל תמרון קרקעי עם כל מה שכרוך בזה זו החלטה לא פשוטה וכמו שתמיד אנחנו כל האופציות פתוחות, אני לא משועבד לשום תפישה, צריך להכין ולהיות מוכן לתמרון קרקעי, לא בטוח שצריך להשתמש בו, אם לא תהיה ברירה נשתמש, אם יש ברירה עדיף שלא, אבל צריכים את האופציה הזו של תמרון קרקעי, להיות ב-100% מוכנות".
אביגדור ליברמן בכנס ה-INSS, היום. צילום: חן גלילי


"למה שצעיר ערבי לא יהיה מג"ד בצנחנים"
 
ליברמן התייחס בדבריו לסכסוך הישראלי פלסטיני וציין שהקונפליקט של ישראל הוא לא בהכרח ישירות מול הפלסטינים אלא זו בעיה אזורית. "מי שחושב שהסכסוך שלנו הוא עם הפלסטינים הוא טועה, אין לנו סכסוך איתם אלא עם העולם הערבי והוא סכסוך תלת מימדי, הוא עם מדינות ערב, עם הפלסטינים ועם ערביי ישראל ואני מאמין שאנחנו צריכים להגיע להסדר שהוא עסקת חבילה שכוללת הסדר עם כולם. כל ניסיון להגיע להסכם דו צדדי בינינו לבין הפלסטינים נועד לכישלון מראש", אמר. 
 
בנוסף, הבהיר שר הביטחון כי שיתוף פעולה כלכלי הינו חלק מהפתרון לסכסוך במזרח התיכון. "אנחנו חייבים להגיע למצב שקודם כל מדינות ערב, שאנחנו מפסיקים להיות הפילגש של המזרח התיכון, אני רוצה שגרירות של ישראל בכל המדינות הערביות המתונות, כניסה פתוחה מת"א לכל בירה ערבית, ואני חושב שהם ירוויחו מזה הרבה יותר מאיתנו, השילוב של היוזמה שלנו, ההיי-טק שלנו והכסף והעוצמה הפיננסית שלהם, תשנה את כל המזרח התיכון ואם זה לא מרכיב בהסדר אז חבל כי זה הבסיס. אח"כ צריך להגיע להבנה שערביי ישראל, מי שרוצה להיות אזרח ישראל הוא לויאלי למדינת ישראל, לדגל, להמנון, הוא מוכן לשרת בצבא, אני לא רואה שום סיבה למה צעיר ערבי לא יהיה מג"ד בצנחנים", הוסיף ליברמן.