מנהיג חמאס ברצועת עזה אסמאעיל הנייה התייחס להחלטה האמריקאית להכניסו לרשימת הטרור, כי ואמר כי "ההחלטה בטלה ואינה שווה כלום". הוא לעג לאמריקאים במהלך עצרת של ארגון חמאס שהתקיימה הערב (חמישי) ואמר "שיטבלו את ההחלטה במים וישתו את המים שלה".


בכיר החמאס מוסא אבו מרזוק גינה את ההחלטה, וכינה אותה "בריונות מדינית, שמטרתה לשרת את הישות הציונית". מוקדם יותר, גם אש"ף גינה את ההחלטה האמריקאית להציב את הנייה ברשמית הטרור. מזכ"ל הוועד הפועל של אשף, סאיב עריקאת, קרא לזרז את האחדות הפנים פלסטינית, בתגובה להחלטה זו.

קרא לזירוז האחדות הפנים פלסטינית. עריקאת. צילום: עיסאם רימאווי, פלאש 90

כזכור, ממשלת ארצות הברית הודיעה אמש כי מנהיג חמאס ברצועת עזה, יוכנס לרשימת הטרור שלה. "ארצות הברית היא המדינה הראשונה מחוץ לישראל שעושה את זה", אמר הנציג מהמטה ללוחמה בטרור האמריקאי בשיחה עם "ג'רוזלם פוסט". הוא הסביר: "הנייה היה מעורב במשך שנים רבות בפעולות שכוונו נגד ישראל, וארצות הברית לא שוללת כל ניסיון של הארגון, לחזור ולבצע פעולות כאלה". הוא ציין כי "אנחנו מודעים לזה שחמאס הוא ארגון טרור, המחויב לחיסולה של מדינת ישראל".



שרת התרבות מירי רגב התייחסה להחלטה ואמרה כי "מדיניותה של ארה"ב 'אפס סובלנות לטרור' קיבלה משמעות היום עם ההכרזה על הנייה כטרוריסט. מי שעוסק בטרור, נושם טרור וחי טרור הוא טרוריסט. ישות הטרור בעזה מבזבזת את עתידם של תושבי עזה מטביעה אותה במנהרות מוות ללא עתיד וללא תקווה. יש לברך על ההחלטה החשובה של ארה"ב שמובילה קו ישיר ולא מתרפס מול הטרור".

בארגון הטרור הגיבו להחלטה האמריקאית ואמרו כי "מדובר בניסיון כושל להפעיל לחץ על ההתנגדות, שלא ימנע מאתנו את דבקותנו לסילוק הכיבוש".