כלי טיס של חיל האוויר תקף הלילה (שישי) עמדת תצפית של ארגון חמאס בצפון רצועת עזה, וזאת בתגובה לשיגור רקטה לעבר ישראל מוקדם יותר. התקיפה בוצעה בתגובה לירי תלול המסלול שבוצע לעבר שטח הארץ מוקדם יותר הלילה. לאחר התקיפה נמסר מדובר צה"ל כי הצבא "רואה בארגון הטרור חמאס האחראי הבלעדי למתרחש ברצועת עזה וממנה".



כזכור, מוקדם יותר זוהה שיגור רקטה משטח הרצועה לעבר הארץ, אך לא זוהתה נפילה ולא נמסר על נזק או נפגעים כתוצאה מהאירוע. בזמן השיגור לא נשמעה אזעקת צבע אדום, וזאת מכיוון שהמערכת זיהתה שהשיגור לא מהווה סכנה. זוהי לא התקיפה הראשונה של חיל האוויר בשבועות האחרונים בשטח הרצועה. באמצע חודש שעבר הותקפה מנהרת טרור באזור כרם שלום על ידי כלי טיס והושמדה.



מנהרת הטרור שהושמדה על ידי צה"ל. צילום: דובר צה"ל
מנהרת הטרור שהושמדה על ידי צה"ל. צילום: דובר צה"ל



"לחמאס נותרו מנהרות בודדות ברצועה"



הפרשן הצבאי של מעריב אונליין, טל לב-רם פירט אחרי תקיפת המנהרה, ואמר כי "זו פעם שלישית החודש שאנחנו שומעים על חשיפת מנהרת טרור בשטח ישראל ולמרות זאת מדובר באירוע שונה ממה שהכרנו. מדובר במנהרה שישראל יודעת על קיומה כבר זמן מה באזור דרום הרצועה. המנהרה מתחילה מרפיח דרך מעבר כרם שלום, מעבר הסחורות המרכזי לעזה, עד לשטח ישראל וממשיכה לכיוון מצרים. לאחר התקיפה וחיסול המנהרה לא נודע עוד על נפגעים פלסטינים".



כשנשאל האם גורמים בארגון החמאס חשבו שישראל לא תצליח לאתר את המנהרה השיב: "זו הייתה המציאות לפני שנה ושנתיים, מדובר בשינוי אדיר ביכולותיו של צה"ל ויש לברך על כך". עוד ציין: "מדובר בשילוב בין טכנולוגיה ומודיעין הכוללים יכולת ניתוח וזיהוי שינויים גיאוגרפים. עוד שנה וחצי-שנתיים השלמת המכשול הצה"לי תקטע לחלוטין את כל המנהרות הקיימות כיום. אני לא יכול לפרט על מספרים מדויקים אך על פי הערכות נותרו מנהרות בודדות".