כוחות צה"ל מהחטיבה המרחבית "מנשה", שב״כ ומג״ב עצרו היום (שבת) מספר חשודים במעורבות בפיגוע בחוות גלעד, בו נרצח הרב רזיאל שבח. בעת פעילות הכוחות התפתחו הפרות סדר בחלק מהמוקדים וכוחות הביטחון הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות, כך נמסר מדובר צה"ל, שנמסר גם כי "נבדקת טענה על חמישה פלסטינים פצועים". לפי דיווחים בתקשורת הפלסטינית, במהלך הפעילות הותר כתר על אחד המחבלים שביצעו את הפיגוע בחוות גלעד, ואשתו ואביו נעצרו. מאוחר יותר דווח גם כי פלסטיני נהרג בעימותים עם כוחות הביטחון בג'נין.



לפי דיווחים זרים, כוחות צה"ל פשטו על הכפר בורקין שבצפון השומרון וכרזו לאחמד ג'ראר, רוצחו של הרב רזיאל שבח, להסגיר את עצמו, תוך שהם מאיימים "להרוס את שכונת מגוריו, בית אחר בית".



לפיו הדיווח, צה"ל אף החל בהריסת חלק מארמון משפחת ג'ראר ההיסטורי בכפר, תוך חילופי אש עם חמושים, כשבמקביל הוטל מצור על מספר בתים ביישוב.



עימותים בשומרון. צילום: דובר צה"ל
עימותים בשומרון. צילום: דובר צה"ל



מלבד זאת, בכלי התקשורת הפלסטינים צוין כי צה"ל, שנכנס ככל הנראה בפעם השנייה היום לאזור, מנע מאמבולנס להיכנס לכפר במהלך הפעילות, שבה היו גם נפגעים פלסטינים שהתעמתו עם כוחות הביטחון.



מקורות פלסטינים מסרו מוקדם יותר היום כי כוחות צה"ל נסוגו מהעיירה אל-כפיר בדרום מזרח ג'נין, לאחר שהפעילו מצור על בית בניסיון לעצור את המבוקש מהפיגוע בחוות גלעד. בסוף המבצע, הכוחות עצרו את שני האחים דיב וקעקאע ואליד ארשיד, לאחר מצור על בית משפחתם.



מקורות ביטחוניים פלסטיניים הוסיפו כי מאות חיילים הגיעו לבית משפחת ארשיד בעיירה אל-כפיר ודרשו באמצעות רמקולים מהמבוקש ג'ראר להסגיר את עצמו.



חיילי צה"ל במצוד אחר המחבל מחוות גלעד. צילום: דובר צה"ל
חיילי צה"ל במצוד אחר המחבל מחוות גלעד. צילום: דובר צה"ל



במהלך הפעילות נשמעו קולות נפץ מקומיים. מקורות בכפר מסרו, כי ישנם יחסי משפחה בין משפחת ארשיד לבין המבוקש ג'ראר, שכוחות הביטחון מאשימים אותו באחריות לפיגוע בו נרצח הרב שבח סמוך לחוות גלעד. הפלסטינים ציינו שזהו "הכישלון השני" של כוחות הביטחון הישראלים להביא למעצר המבוקש.



כזכור, ב-18 בינואר שני לוחמי יחידת הימ"מ, היחידה המיוחדת ללוחמה בטרור של משמר הגבול, נפצעו בפעילות בג'נין שבמהלכה נהרג אחד המחבלים וחשודים נוספים נעצרו.



הרב שבח נרצח בתשעה בינואר לאחר שנורה בפלג גופו העליון מרכב חולף ביישוב שבשומרון. כתוצאה מהירי הוא נפגע, בין היתר, בצווארו והובהל לבית החולים מאיר באמבולנס צבאי, שם הרופאים נאלצו לקבוע את מותו.