ניצול ציני: הבודקים הביטחוניים של רשות המעברים במעבר כרם שלום, סיכלו השבוע ניסיון הברחת מרכיבים להכנת חומרי נפץ ודלק לטילים, תוך שימוש של מסווה של ציוד רפואי, כך הותר היום (ראשון) לפרסום. החומרים שנתפסו על ידי הבודקים, הועברו לבדיקת מעבדה, אשר זיהתה שמדובר במרכיב מרכזי בהכנת מטעני נפץ ובתעשיית ירי התלול מסלול ברצועה. החקירה בנושא מתבצעת בשילוב מחלקת החבלה של משטרת ישראל וגורמי ביטחון נוספים.



המעבדה לגילוי חומרים, אשר זיהתה את החומרים שהוסלקו במשלוח הרפואי, הוקמה לפני מספר חודשים במעבר הסחורות כרם שלום וזאת במטרה לאתר חומרים בעייתיים, שכניסתם לרצועה אסורה, מחשש שיגיעו לגורמי טרור. הבדיקה במעבדה נעשית באמצעות מיכשור מתקדם והיא בודקת מגון רחב של חומרים, החל מגזים , נוזלים, אבקות, מוצקים מתכות וחומרים נוספים, לפני כניסתם לרצועת עזה.



החומרים שנתפסו במעבר כרם שלום. צילום: דוברות משרד הביטחון
החומרים שנתפסו במעבר כרם שלום. צילום: דוברות משרד הביטחון



חומרי נפץ במשאית שנשאה שמנים, נעליים צבאיות בתוך נעלי בית


זאת אינה הפעם הראשונה בה ארגוני הטרור מנסים לנצל את המעבר לצורכי פיגועים. בחודש נובמבר האחרון, סוכלה הברחה של כמה מאות טונות של חומר נפץ לרצועה. ניסיון ההברחה התאפשר בזכות מעבדה כימית חדשה שנפתחה במעבר, ובעזרתה אותרו חומרים המיועדים לייצור חומרי נפץ בתוך משאית שהובילה, כביכול, מטען של שמנים לרכב.



במקרה אחר, שאירע חודש לפני כן, התגלה משלוח של נעלים צבאיות שהוסתרו בתוך נעלי בית. הנעליים הצבאיות הוסלקו בתוך נעלי פוך ופרווה, שלמעשה נתפרו עליהן. כאשר הבודקים הביטחוניים קרעו את נעלי הבית התמימות כביכול, שעליהן דמויות אימוג'י, הם מצאו בפנים נעליים צבאיות מקצועיות, במגוון צבעים: שחור, חום, מנומר מדבר ומנומר ג'ונגל .המשאית על כל תכולתה הוחרמה והועברה לטיפול הצוות המיוחד למאבק בהברחות, המשותף למתאם הפעולות בשטחים, שב"כ, משטרת ישראל, המכס ורשות המעברים במשרד הביטחון.



נעלים צבאיות בתוך נעלי בית. צילום: אבשלום ששוני
נעלים צבאיות בתוך נעלי בית. צילום: אבשלום ששוני