ערבי ישראלי - ורוצח:  על פי דיווחים שונים, המחבל שרצח את הרב איתמר בן גל היום (שני) בצהריים בכניסה לאריאל, הוא עבד אל-כרים עאדל עאסי, בן 19 מיפו המחזיק בתעודת זהות כחולה, כיוון שאמו היא ישראלית מחיפה ובמקור מנצרת ואביו הוא תושב העיר שכם ברשות הפלסטינית.



בערוץ 10 דווח כי ישנה התפתחות משמעותית במצוד שמנהלים אחריו כוחות הביטחון ויש להם כיוון לתפיסתו. ככל הנראה הוא המשיך מהכפר הראשון שברח אליו לכמה זירות נוספות. לדברי הפרשן אלון בן דוד, המצוד הולך להסתיים עוד לא הרבה זמן. עוד דיווח כי המחבל החזיק בשתי תעודות זהות, כחולה ופלסטינית והתנייד גם במרכז ישראל וגם בשכם. צה"ל הרחיב את אזורי החיפושים אחריו. 

המחבל שביצע את הפיגוע באריאל. קרדיט: צילום מסך


עוד דווח בערוץ 10 כי בשנים האחרונות חזרה האם לאחר הגירושים לגור בחיפה. בני משפחתה לא ראו אותה בשנים האחרונות. את המחבל עצמו אף אחד מהגורמים הישראלים לא מכיר, ולא זיהה את התמונות. לגבי האם סיפרו שלפני 21 שנה התחתנה עם הפלסטיני משכם. 

הרב איתמר בן גל, בן ה-29 נדקר היום למוות על ידי המחבל, לאחר שפעולות ההחייאה שבוצעו בבן גל כשלו, מותו נקבע בבית החולים בלינסון בפתח תקווה. כוחות צה"ל הגיעו למקום ופתחו במצוד אחר הדוקר שנמלט, ככל הנראה לאזור כיפל חארס. במקביל, כוחות משטרה ואנשי שב"כ הגיעו אף הם לזירת האירוע. 

ראש הממשלה בנימין נתניהו בישר על מותו של הפצוע בפיגוע בישיבת סיעת הליכוד ואמר כי "כוחות צה"ל והשב"כ נמצאים עכשיו במרדף אחרי הרוצח או המרצחים. במוקדם או במאוחר נמצה את הדין עמם. אלה רגעים קשים אבל העם מתלכד ברגעים האלה. אין ספק שכל העם מחבק את המשפחות".

הרב רזיאל שבח מחוות גלעד נרצח לפני כחודש לאחר שנורה מרכב חולף בחוות גלעד שבשומרון. הוא נורה ונפגע בפלג גופו העליון. הוא הובהל לבית החולים מאיר, באמבולנס צבאי, כשמצבו היה אנוש ושם הרופאים נאלצו לקבוע את מותו.