כוחות צה''ל מהחטיבה המרחבית "שומרון" פעלו הערב (שלישי) בשכם, במטרה לאתר את המפגע אשר דקר אמש הרב איתמר בן גל, סמוך לצומת אריאל. במהלך הפעילות התפתחה הפרת סדר מסיבית ואלימה בהשתתפות כ-500 פלסטינים אשר במהלכה המפגינים יידו אבנים, השליכו בקבוקי תבערה ומטענים, הקימו חסמי אבנים וכן ביצעו ירי חי לעבר הכוחות.
תיעוד הפיגוע באריאל


הכוחות השתמשו באמצעים לפיזור הפגנות וביצעו ירי חי לאוויר לפיזור ההתקהלות. במבצע נעצרו שבעה חשודים אשר הועברו לחקירה והמחבל טרם נעצר. בנוסף, נבדקת טענה על מספר פצועים פלסטינים ובנוסף, פלסטיני הרוג.

מהדיווחים הפלסטינים עולה כי לא ידוע היכן נמצא אביו של המחבל, אך הוא אינו נמנה על העצורים. ממשרד הבריאות הפלסטיני נמסר כי אדם אחד נהרג באירוע וכי 40 פצועים נוספים פונו לבית החולים אפידיה בשכם. על פי הדיווח, שניים מהם במצב קשה, ופציעתם של 30 מהפצועים נגרמה מירי חי.


בתוך כך, ישנם דיווחים לפיהם המחבל, שטרם אותר, הגיע לצומת אריאל, יום לפני ביצוע הפיגוע. הוא קילל את החיילים שאבטחו את תחנת האוטובוס במקום, הם בדקו אותו ושחררו אותו כשראו כי הוא מחזיק בתעודת זהות כחולה. 



כזכור, הרב בן גל, אב לארבעה מהיישוב הר ברכה בשומרון, נרצח בפיגוע הטרור באריאל אמש. ביישובו של בן גל ציינו לאחר מותו: "בית הר ברכה והישיבה המומים, אבלים וכואבים על הירצחו של ידידנו אהובנו הרב איתמר בן גל הי''ד. מחנך מסור ואב לארבעה".



בתיעוד מצלמות האבטחה את רגעי הפיגוע בו, נראה המחבל יורד ממונית וחוצה את הכביש לכיוונו של בן גל שעמד סמוך לטרמפיאדה בכניסה לאריאל. המפגע התקרב לתושב הר ברכה מאחורה ודקר אותו בעוצמה.



גיסו של הנרצח, כתב בחשבון הפייסבוק שלו לאחר הפיגוע: "לפני שלושה שבועות, כשידידי רזיאל שבח נרצח, נכנסה לתוכי עצבות שלא הכרתי. היום, כשגיסי איתמר נרצח, לא נותר אצלי מקום לעוד עצבות. מלא כאן, אין לאן להיכנס. כעס. עכשיו אני אני חש כעס".



בן גל, מחנך כתה ח' בישיבת בני עקיבא גבעת שמואל, לימד מזה שנים בישיבת הר ברכה. היה  נשוי כשמונה שנים. אשתו, מרים, מורה גם היא.