צבא סוריה אומר שישראל תקפה הלילה בסוריה, כך על פי דיווח בטלוויזיה הממלכתית במדינה. על פי ההודעה, מטוסי קרב ישראלים ירו טילים משטח מהמרחב אווירי של לבנון לעבר בסיס צבאי בסוריה. מוקדם יותר הלילה דיווח אמצעי התקשורת בסוריה כי כי מערכת ההגנה האווירית הסורית הגיבה למה שתואר כ"תוקפנות ישראלית חדשה" באזור כפרי סמוך לבירה דמשק. בדיווח, שהועבר ברשת הטלוויזיה "איחבריה", נמסר כי מטרת התקיפה של צה"ל הייתה מרכז מחקר מדעי ממערב לדמשק.



לעומת זאת, על פי דיווח אחר, התקיפה היתה באזור בסיס איראני באזור ג'מאריא. מקור צבאי סורי אמר כי מספר טילים פגעו במטרתם, בעוד אחרים יורטו על ידי מערכת ההגנה מפני טילים בדמשק. 



כזכור, לפני חודשיים פורסם בתקשורת הזרה כי ישראל תקפה שמתקנים צבאיים באזור זה. על פי פרסומים ברשתות ערביות, המתקפה המשולבת שאירעה אז פגעה גם במקום בו ממוקמת דיוויזיה 18 של צבא סוריה. 



יממה לפני כן דווח על תקיפה ליד דמשק שבוצעה על ידי מטוסי קרב ישראליים נגד בניין של "המרכז למחקרים מדעיים" בג'מראייה, באבבירה הסורית, על ידי מספר טילים ששוגרו ממטוסי הקרב. בדיווחים אחרים נאמר כי הותקף מכ״ם ואף כי ההגנה האווירית פעלה נגד תקיפה זו. בצה"ל סירבו אז להתייחס לדיווחים. 



מלבד זאת, צוין בתקשורת הערבית כי פיצוצים עזים נשמעו במרכז המחקר, וכי מערך ההגנה האווירי הסורי שיגר שלושה טילים לעבר המטוסים התוקפים. בדיווח אחד נטען כי מטוסי קרב שיגרו שני טילים, שאחד מהם יורט והשני נפל באזור לא מיושב.



סוכנות הידיעות הסורית סאנ״א טענה כי מערך ההגנה האווירי הדף מתקפה ישראלית, והצליח להשמיד שלושה מהטילים ששוגרו בפרברי דמשק, אולם בדיווחי האופוזיציה נמסר, כי הותקף בסיס של ארגון חיזבאללה הלבנוני בסוריה, ונמסר על "עשרות הרוגים". עיתון "א-דיאר" 



לפני כשבוע וחצי בלבד דווח בתקשורת הלבנונית כי נשיא סוריה, בשאר אל אסד, איים לתקוף את שדה התעופה בן גוריון בעזרת טילי סקאד אם ישראל תתקוף בשטחה שוב, כך לפי העיתון א-דאר הלבנוני שנחשב למקורב לממשל הסורי.



על פי הדיווח, במהלך השיחה התרעם הנשיא הסורי על הפעולות המיוחסות לישראל שכוללות הפצצת בסיסים, מחסני תחמושת ושיירות נשק שסוריה ואמר כי מדובר בעניין של "כבוד לאומי".



"כבודה של סוריה מעל לכל", אמר אסד על פי הדיווח למי שנחשב לפטרונו, והוסיף: "אם ישראל יפציצו שוב את דמשק, נשגר שני טילי סקאד לעבר שדה התעופה הבינלאומי שלה". בתגובה לכך אמר פוטין כי הוא ישוחח על כך עם ישראל. כזכור, בתחילת חודש ינואר, לאחר תקיפה אווירית נוספת שיוחסה לישראל באזור דמשק, התקיים דיון בקבינט המדיני ביטחוני בנוגע למתיחות בצפון, שם הביעו חשש מפני התלקחות בגבול הצפון, תוך כדי הנחה כי תרחיש של מלחמה מלאה עדיין רחוק.