ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון, אביגדור ליברמן, נמצאים בקריה בתל-אביב, מקבלים עדכונים שוטפים על האירועים בצפון ומקיימים התייעצויות עם הרמטכ"ל רב אלוף גדי איזנקוט ועם בכירי מערכת הביטחון. נתניהו וליברמן יכנסו בעוד זמן קצר דיון הערכת מצב מיוחד בהשתתפות הרמטכ"ל ובכירי צה"ל ומערכת הביטחון.

דובר צה"ל, תא"ל רונן מנליס, האשים את איראן באחריות להסלמה ואמר: "זו הייתה פעולה חתרנית והפרת ריבונות בוטה שלנו. מדובר במל"ט איראני ששולח על ידי איראן והונהג על ידה. בעקבות השיגור, צה"ל החליט להפילו במקום שהיה אכן נח והוא אכן הופל. מבחינה זו האירוע הסתיים בהצלחה. בעקבות פעולה זו החליטה ישראל לתקוף את קרון השיגור האיראני ליד תדמור שבמזרח סוריה. בתקיפה השתתפה שמיניית מטוסים, לעברה בוצעה ירי נ"מ סורי רחב. מהירי נפגע מטוס אחד כשהיה בשטח ישראל".
דובר צה"ל אמר כי סוריה למעשה החליטה להתערב בתקרית הישראלית-איראנית. הדבר מלמד כי "הוסרה המסיכה האיראנית לניצול סוריה כשדה פעולה נגד ישראל. האיראנים והסורים משחקים באש. פנינו אינם להסלמה אבל נגבה מהם מחיר כבד". עוד הוא אמר כי בתקיפה שבוצעה היום הותקפו 12 יעדים - 8 סוללות נ"מ סוריות וארבע מטרות איראניות - שאותם הגדיר 'כאלה ששייכות להתבססות האיראנית בסוריה, כמו מחסנים' אך לא רצה לפרט מעבר לכך. 

עם זאת, הוא הדגיש שכאשר הם יגלו מה תקפנו "הם יופתעו ממה שאנחנו יודעים". התקיפה הייתה ליד דמשק, בשטח שבשליטת הדיוויזיה הרביעית הסורית. הוא הדגיש כי האיראנים לא ירו לעבר מטוסי חיל האוויר בשום שלב וכל הירי היה סורי. בסך הכל ההערכה היא ששוגרו בין 15-20 טילים נגד מטוסים, וחלק מרסיסי הנ"מ נפלו בשטחים פתוחים בישראל אך לא נגרם נזק. בתקיפה השניה הרחבה, שבוצעה בסוריה כל המטוסים שבו לבסיסם בשלום.