ארגון חיזבאללה הגיב לראשונה לאירועי הבוקר (שבת), אז הופל מטוס F-16 של חיל האוויר, במהלך פעילות מבצעית בסוריה. ארגון הטרור, שמהווה חלק מרכזי בקואליציה התומכת בנשיא הסורי בשאר אל אסד הביע את שמחתו על הפלת המטוס הישראלי, וטען כי התגובה הסורית היא תחילתו של עידן חדש במסגרת המעורבות הישראלית בסוריה.



"זוהי תחילתה של תקופה אסטרטגית חדשה, שמציבה גבול לתוקפנות הישראלית והחדירות למרחב הישראלי הסורי. אנו מגנים את תמיכת האויב בטרור ואת מעורבותו במשבר הסורי". בארגון הוסיפו עוד כי "ההתפתחויות הללו, פירושן שהמשוואות הישנות נפלו. אנו עומדים לצד העם הסורי בהגנה על אדמתו,


ריבונותו וזכויותיו".



שרידי מטוס הקרב של חיל האוויר בשטח ישראל. צילום: רויטרס
שרידי מטוס הקרב של חיל האוויר בשטח ישראל. צילום: רויטרס





ההתחממות בצפון: מל"ט איראני חדר לשטח ישראל והופל, טייס ישראלי נפצע קשה



תגובת הארגון באה בתגובה להתחממות האחרונה בגבול הצפון, שהחלה, כזכור, לאחר שמל"ט איראני חדר לשטח ישראל. חיל האוויר הפיל את המל"ט ובתגובה לחדירה תקף מטרות בסוריה, במהלך התקיפות שוגרו טילי נ.מ. לעבר המטוסים התוקפים, ואחד המטוסים, מדגם F-16 הופל. שני טייסי המטוס הפגוע הצליחו לנטוש אותו, ולאחר הנחיתה פונו לבית החולים רמב"ם, אחד במצב קשה עם פציעה בבטנו והשני במצב קל.



ישראל הזהירה את סוריה כי "זו הייתה פעולה חתרנית והפרת ריבונות בוטה שלנו. מדובר במל"ט איראני ששולח על ידי איראן והונהג על ידה. בעקבות השיגור, צה"ל החליט להפילו במקום שהיה אכן נח והוא אכן הופל. מבחינה זו האירוע הסתיים בהצלחה. בעקבות פעולה זו החליטה ישראל לתקוף את קרון השיגור האיראני ליד תדמור שבמזרח סוריה. בתקיפה השתתפה שמיניית מטוסים, לעברה בוצעה ירי נ"מ סורי רחב. מהירי נפגע מטוס אחד כשהיה בשטח ישראל".



דובר צה"ל אמר כי סוריה למעשה החליטה להתערב בתקרית הישראלית-איראנית. הדבר מלמד כי "הוסרה המסיכה האיראנית לניצול סוריה כשדה פעולה נגד ישראל. האיראנים והסורים משחקים באש. פנינו אינם להסלמה אבל נגבה מהם מחיר כבד". עוד הוא אמר כי בתקיפה שבוצעה היום הותקפו 12 יעדים - שמונה סוללות נ"מ סוריות וארבע מטרות איראניות - שאותם הגדיר 'כאלה ששייכות להתבססות האיראנית בסוריה, כמו מחסנים' אך לא רצה לפרט מעבר לכך.