ניסיון לינץ' היה היום בג'נין, כאשר חייל וחיילת נכנסו בטעות לעיר הפלסטינית והותקפו. בסופו של האירוע נשקם נגנב. אוהד חמו מחברת 'החדשות' פירט היום (שני) ב-103FM על האירוע: "על פי חקירה ראשונית של האירוע, שני חיילים פנו לעיר ג'נין בעקבות הוראת ניווט של אפליקציית WAZE לאחר שהסירו את המגבלה מכניסה לשטחי A והגיעו לצפון העיר שהיה רק לפני שבועות אחדים זירת קרב בעקבות הירצחו של הרב שבח". 


הנזק לרכב שהותקף באבנים בתקוע, צילום: קרני אלדד
הנזק לרכב שהותקף באבנים בתקוע, צילום: קרני אלדד



לדבריו, "פלסטינים רבים זיהו את הרכב שנכנס בטעות לעיר, הקיפו אותו והחלו בלינץ'. בשלב יחסית מוקדם של האירוע שירותי הביטחון בעיר הבינו את הסיטואציה וניסו למנוע מהתושבים להגיע לקרבת הרכב על מנת שלא יפגעו בחיילים. באחד הסרטונים שפורסמו ניתן לראות את אובדן השליטה של כוחות המשטרה הפלסטינית אך יש לציין שהימצאותה של המשטרה בסיטואציה מנעה את התמונות קשות שראינו בעבר בלינץ' הטראומטי ברמאללה בתחילת האינתיפאדה השנייה".
 
 
"זה קרה מהר מאוד", הוסיף חמו, "לאחר אובדן השליטה המשטרה הפלסטינית ירתה באוויר וליוותה את הרכב עד שחילצה את שני החיילים דרך מחסום ג'למה בצפון ג'נין, כשנשק M16 נגנב מהרכב לאחד החיילים, כעת מתקיימים מגעים להחזרתו. הרשות הפלסטינית אינה מתייחסת לאירוע וסופגת ביקורת קשה ברשתות החברתיות בעקבות העובדה שהיא סייעה לחיילי צה"ל לצאת בשלום מג'נין".

הרכב שהותקף באבנים בתקוע. צילום: קרני אלדד
הרכב שהותקף באבנים בתקוע. צילום: קרני אלדד
 
כשנשאל האם אנחנו בדרכנו להתחממות נוספת בגזרה השיב: "אני עוד חושב שלא תתקיים לעת עתה התקוממות נוספת, מדובר באזור עם מציאות מורכבת. ישנו צימאון לסמלים וגיבורים בחברה הפלסטינית אך דווקא היום הרשות הפלסטינית חזקה מאי פעם למרות היותה מושמצת. כמי שנמצא בקשר עם מגוון גורמים אני יכול להעיד כי ישנו חשש ציבורי גדול מהרשות ששולטת בשטח ביד רמה".
 
בתוך כך, בחברת ווייז הגיבו לפרסום לפיה החיילים שהותקפו בג'נין על ידי פלסטינים השתמשו באפליקציה לפני שנכנסו לאזור המסוכן: "איננו יכולים להתייחס לפרטי נסיעה ספציפית, אך נדגיש כי האפליקציה כוללת הגדרת ברירת מחדל ייעודית אשר מונעת ניווט דרך אזורים המסומנים כמסוכנים או אשר אסורים בכניסה לישראלים. בנוסף ישנה התראה נוספת אשר קופצת כאשר סוטים ו/או נכנסים לאזור אסור בכניסה מסוג זה".‎
 
עריכה: איתמר זיגלמן