איראן ציינה היום (חמישי) עשור לחיסולו של רמטכ"ל חיזבאללה, עימאד מורנייה. במהלך הטקס איים מפקד כוח אל קודס במשמרות המהפכה, גנרל קאסם סולימאני, שעל פי פרסומים ערביים ניצב ברשימת החיסולים של המוסד, כי "נמחק את האויב הציוני, ונקדיש לכך כל רגע בחיינו".



סולימאני הוסיף עוד, כי "הישות הציונית לא תמשיך להתקיים. אנו חשים את הפחד שהאויב חי בו, וזאת מפועלם של עימאד והשהידים מלבנון, פלסטין ועיראק. האויב הציוני יודע שאנו נוציא לפועל את ההבטחה למחוק את ישותו. זה יהיה העונש על שפיכת דמו של מורנייה וכלל השהידים. נפילתו הביאה לאינתיפאדה האסלאמית".



הגנרל האיראני, שנאם כשמאחוריו תמונת מסגד אל-אקצא, הוסיף עוד כי "מורנייה, ששמו משמח את הידידים ומפחיד את האויבים, לא פעל רק במלחמת רחוב, הוא עסק בביצור כוחה של רצועת עזה כמעוז להתנגדות וחיזוק יכולותיו של חמאס, ואף אילץ את צה"ל לסגת מדרום לבנון, כאשר סטר לאויב פעם אחר פעם, בין היתר באמצעות טיל שפגע בספינת המלחמה ביולי 2006".



סולימאני סיכם: "בכל רגע בחייו של מתנגד זה לחשוב איך לעקור את הישות הציונית מן השורש, ולא רק שיגור טיל או הרג מישהו. אין עתיד להישארות הישות, עם התרחבות חזית ההתנגדות".



מורנייה נהרג מפיצוץ מכונית בדמשק בליל 12 בפברואר 2008, בצאתו מבית ספר איראני וחיזבאללה האשים את ישראל בביצוע ההתנקשות. לפני שלוש שנים חוסל בנו של מורנייה, ג'יהאד, יחד עם חמישה אנשי חיזבאללה נוספים, בתקיפה של חיל האוויר בסוריה.