הותר לפרסום: ארבעה חיילים נפצעו כשמטען חבלה הופעל היום (שבת) בסביבות השעה 16:00 לעבר כוח צה"ל סמוך לגדר המערכת, בדרום רצועת עזה. שניים מהחיילים נפצעו באורח קשה ושניים נוספים באורח קל ובינוני. האירוע נראה כ"פיגוע משיכה" - הכוח הגיע למקום כדי להסיר מהגדר דגל שהונח במקום, ככל הנראה במהלך ההפגנות שהתקיימו אמש. עם הגעתם למקום, המטען שהוטמן מתחת לגדר הופעל. מדובר באירוע החמור ביותר מאז צוק איתן, ועל פי ההערכות, המטען הונח על ידי ארגונים סוררים. 


מדובר צה"ל נמסר לאחר הפיצוץ כי "צה"ל תקף באמצעות טנק עמדת תצפית בדרום רצועת עזה. התקיפה בוצעה בתגובה להפעלת המטען כנגד כוח צה"ל מוקדם יותר". העמדה שהותקפה, שייכת ככל הנראה לג'יהאד האיסלאמי.
הפיצוץ מגיע אחרי מספר חודשים מתוחים, שבמהלכם בין היתר אותרו שלוש מנהרות טרור בגבול עם רצועת עזה ונחשפו מטענים שהונחו בציר המשמש את כוחות צה"ל הנעים מצפון לטול כרם. מדובר בעליית מדרגה, שכן מזה זמן רב לא קרה אירעו כזה בגבול. 

בחודש שעבר, הרשות הפלסטינית נטרלה זירת מטענים שנחשפה צפונית לטול כרם, ועל פי ההערכה יועדה לפגוע בכוחות צה"ל שנעים בציר במהלך פעילות מבצעית. על פי דיווח המשטרה הפלסטינית, 12 מטענים נמצאו בציר שבין עתיל לעלאר, הסמוכות לעיירה שבצפון יהודה ושומרון לאחר שהגשם חשף אותם ואזרחים פלסטינים הודיעו על כך לכוחות הביטחון המקומיים. 

כשבועיים לפני כן, אותרה מנהרת טרור, שהפתח שלה היה באזור רפיח. זו המנהרה השלישית שכוחות צה"ל מאתרים ומשמידים בחודשים האחרונים. דובר צה"ל אישר כי הפתח שלה המנהרה היה באזור רפיח, וכי היא עברה מתחת למעבר כרם שלום. למעשה, המנהרה עברה מתחת לשטחי ישראל לאורך כ-180 מטרים, כאשר לאחר מכן, היא המשיכה גם לצד המצרי.

בצה"ל ציינו באופן ברור כי מדובר במנהרת טרור ששייכת לחמאס, זאת לאחר שבלילה נשמעו טענות ברצועת עזה כי המנהרה, לכאורה, שייכת למשפחה בדואית ברפיח. כמו כן, הוא ציין כי העובדה שחמאס חופר מנהרה מתחת למעבר שמשמש את הפלסטינים, היא "אבסורד וציניות לשמה".