תחקיר האירוע בגבול עזה: הנקודה שבה אירע הפיצוץ הוגדרה כ"חשודה", בין היתר דגל פלסטין שהיה בנקודה, כך נמסר הערב (שבת) במהלך תדרוך שנערך לכתבים הצבאיים. כוח משותף של הנדסה וגולני, שכולל צוות סילוק פצצות הגיע למקום כדי לשלול אפשרות שמדובר בפצצה. המטען הופעל, כשהכוח הגיע למקום, וגרם לפציעתם של ארבעה חיילים. שני החיילים שנפצעו באורח קשה הם מהיחידה לסילוק פצצות. 
הצבא ממשיך לתחקר את האירוע ברמה המבצעית, ובין היתר נבדקת השאלה האם הדרך שבה החיילים פעלו, היתה מתאימה באזור. עוד נמסר כי מדובר באירוע החמור ביותר שהתרחש מאז צוק איתן, מבחינת הנפגעים בו. דובר צה"ל תת אלוף רונן מנליס אמר כי "מדובר באירוע טרור חמור, שיש בו כדי לערער את היציבות באזור". הוא הוסיף: "חמאס פועל במניפולציה בארגון ההפגנות סמוך לגדר, ומנסה להפוך אותה למרחב עימות".
דובר צה"ל ציין כי למרות, שממה שעולה בשלב הזה, לא חמאס ולא הג'יהאד האיסלאמי הם אלה שביצעו את הפיגוע, אלא ארגונים סוררים, האחריות המלאה לאירוע עדיין מוטלת על החמאס". מנליס ציין כי "הפיגוע נעשה בחסות ההפגנות סמוכות הגדר, וכך גם הנחת הדגל, ככל הנראה לצד המטען". 

בשעות האחרונות, הרמטכ"ל ביצע הערכת מצב עם הקצינים הרלוונטיים, וההערכה היא שהדגל נועד והוצב, כדי להביא את הכוח לנקודה ואז הופעל המטען. מנליס הוסיף שההפגנות בימי שישי נשלטות על ידי החמאס.