שר הביטחון אביגדור ליברמן התייחס הבוקר (ראשון) בראיון בגלצ לתקיפות צה"ל ברצועת עזה במהלך הלילה, בעקבות האירוע בו מטען התפוצץ על גדר המערכת, וגרם לפציעת חיילים. הוא אמר: "אני מקווה שאנחנו לא עומדים בפני הסלמה ומבחינתי האירוע לא הסתיים כי עדיין לא חיסלנו את המחבלים שאחראים על הפיגוע שהתרחש אתמול". הוא הוסיף כי "ישנם שיקולים שונים הקשורים למועד פיצוץ המנהרה אמש ולא אחלוק אותם בשידור". 
שר הביטחון ציין כי "מתקיים תחקיר הקשור לאופן הפעולה באירוע אתמול, ורק אחריו אוכל להתייחס למה שקרה. תרשו לי לאחל החלמה מהירה לחיילים שנפגעו". הוא אמר כי "צריך להבין, שאנחנו מקיימים פעילות יומיומית, 24/7 של החיילים, נגד הטרור של חמאס וחיזבאללה". לדבריו, המטרה שלהם ברורה, והיא לשחוק את יכולת העמידה שלנו בפני הטרור. "הם מנסים לפלג אותנו מבפנים, והמטרה שלהם היא לפתח נתיבי הברחות נשק וציוד, ולהרתיע אותנו מפעילויות", הסביר. 
הוא התייחס לטענות שהשמיעו אמש גורמים בחמאס, לפיהן נורו טילי נ"מ אל עבר כלי הטיס הישראלים שתקפו ברצועה. "ירי קל לעבר כלי הטיס, זה מה שהפעיל את אזעקות הצבע אדום, לכל אורך עוטף עזה", אמר, "למרות הכל, אנחנו נמסיך לפעול גם בצפון וגם בדרום, ולא נירתע מכלום. נמשיך לפגוע בניסיונות הברחה ולסכל פגיעה בריבונות שלנו". 

גורמים טוענים שחמאס עשה זאת, בעקבות הפלת מטוס ה-F-16 בצפון
זו לא הפעם הראשונה שחמאס יורה ולא מדובר פה בנ.מ, או במשהו שצריך להטריד אותנו. חשוב לשמור על החזית האחידה ולא לתת להם לפלג אותנו, ולגרור את המדינה לוויכוח.
לדבריו, עצם העובדה שאנחנו מנסים לחפש פה מי אשם, זו הטעות הבסיסית. "המצב הקשה נובע מכך שאבו מאזן הפסיק תקציבים לרצועה, ומכך שחמאס השקיע בשנת 2017, כ-260 מיליון דולרים ברקטות", הסביר, "אני מבקש מתושבי הדרום להמשיך בחייהם כרגיל - אסור לתת לחמאס להגשים את מטרתו הראשונית, שהיא לשחוק אותנו". הוא הסביר: "חמאס הוא הריבון ברצועה ואסור לנו למצמץ. חייב להמשיך לפעול, כמו שפועלים כיום". שר הביטחון סיכם את דבריו וציין כי "כיום אנחנו מנסים להפריד בין תושבי הרצועה המעורבים בפעולות נגד ישראל, לבין אלה שלא".