על רקע ההתחממות בצפון, הזהיר היום (שני) מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש מהאפשרות להיווצרות של עימות ישיר בין ישראל לחיזבאללה, תרחיש שאותו הגדיר כ"סיוט". לדבריו, "האיתותים האחרונים מצד ישראל וחיזבאללה, שזוכה לתמיכה מאיראן, הראו את הרצון של הצדדים שהמתיחות ביניהם לא תתלקח לכדי עימות, אך לפעמים ניצוץ אחד מספיק כדי שזה יקרה".



רוצים לקבל את החדשות לפני כולם? הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


גוטרש הסביר לכתבים בליסבון שבפורטוגל כי הוא "מודאג מאוד מההסלמה באזור כולו". בהקשר זה, ציין כי "הסיוט הגרוע ביותר יהיה אם יתרחש עימות ישיר בין ישראל וחיזבאללה. רמת ההרס בלבנון תהיה עצומה, ולכן יש דאגות לגבי המצב הזה".



לפני שלושה ימים אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו לגוטרש, בפגישה בין השניים, כי "רמת הגולן תישאר בידי ישראל לעד". רה"מ הוא הוסיף כי "ישראל לא תאפשר לאיראן להתבסס צבאית בסוריה. נפעל נגד בסיסים איראנים שייבנו בסוריה". 



פעילי חיזבאללה. צילום: רויטרס
פעילי חיזבאללה. צילום: רויטרס



מלבד זאת, הוא הודה למזכ"ל האו"ם על הסיוע בקיום דיון במועצת הביטחון של האו"ם, בעניין חללי צה"ל ואזרחי ישראל המוחזקים בידי חמאס. "יש להמשיך ולפעול בנחישות בנושא זה", אמר.



כמו כן, יש לציין כי דבריו של מזכ"ל האו"ם נאמרו לאחר שבשבוע שעבר הכריז ארגון הטרור מלבנון כי ביכולתו לפעול נגד מתקני נפט ישראלים, במקרה שבו יפרוץ עימות צבאי עם ישראל.



בתוך כך, לפני כן, הארגון השיעי פרסם אזהרה, לפיה "מי שפוגע באתרי הנפט והגז במים הטריטוריאליים הלבנוניים - האתרים שלו ייפגעו".עוד נאמר בהודעה, שנמסרה בשמו של חסן נסראללה, כי ישראל יודעת ש"לבנון מסוגל לעשות זאת".