הרמטכ"ל גדי איזנקוט אמר בישיבה סגורה של הקבינט הביטחוני כי "החזרת גופות המחבלים בסוף השבוע האחרון הייתה טעות", כך נודע היום (רביעי) ל"מעריב אונליין". דבריו נאמרו בעקבות החזרתו גופת המחבל נימאר ג'מאל מהכפר בית סוריכ שביצע את הפיגוע בישוב הר אדר, בו נרצחו שלושה ישראלים. 



ראוי להסביר כי ישנה החלטת קבינט שאומרת כי ישמם שני תנאים בסיסיים שבהם שלא מחזירים גופות מחבלים - האחד הוא כשמדובר בפיגוע חמור (בבחינת מספר הנפגעים ורמת הפגיעות) והשני הוא כשמדובר בגופת פעיל חמאס.



עד כה, יש לציין, הוחזרו יותר מ-20 גופות של מחבלים שלא היה ניתן לסווגן ככאלה שעומדות בתנאים הללו. בדבריו, למעשה, איזנקוט טען כי החזרת הגופות בסוף השבוע האחרון היוותה טעות טכנית נקודתית. 



בהקשר זה ביקרה משפחתו של החייל הנעדר הדר גולדין את התנהלות הממשלה. לטענתה, מאז התקבלה החלטת הקבינט חרגה הממשלה מספר פעמים מהחלטותיה.



כזכור, לפני יומיים בלבד החליט בג"ץ לעכב החזרת גופות מחבלים ולקבוע דיון נוסף בנושא בהרכב של שבעה שופטים, בראשות הנשיאה אסתר חיות. עוד הורה בג"ץ, כי עד החלטה שתינתן בעניין הגופות, הן לא יוחזרו. הדיון הנוסף ייקבע במהלך חודש יוני הקרוב, ועד אז הורה בית המשפט לצדדים להגיש בכתב את השלמת טיעוניהם.



השר לביטחון פנים גלעד ארדן אמר בעקבות החלטת בית המשפט: "אני מברך את נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות על החלטתה לקיים דיון נוסף בהחלטת בג״ץ השגויה, שמנעה מהמדינה להחזיק בגופות המחבלים הבזויים כל עוד חיילינו ואזרחינו מוחזקים בידי חמאס. אני מקווה שההרכב המורחב בבג״ץ יגיע למסקנה הנכונה שתסייע להיאבק בטרור ובמחבלים".