בניגוד לתחקיר צה"ל: מנתיחת גופתו של יאסין סראדיח, הפלסטיני שנהרג במהלך פעילות צה"ל ביריחו, שהתבצעה היום (שישי) במכון לרפואה משפטית באבו כביר, עולה כי הוא ככל הנראה נהרג מירי. בנוסף, נמצאו סימני מכות מינוריים יחסית על גופו, אך אלו לא גרמו למותו. 
מוקדם יותר היום פורסמו פרטים חדשים מתחקיר צה"ל שנעשה אודות האירוע השבוע ביריחו בו נהרג פלסטיני בעימות עם חיילי צה"ל. מהתחקיר עלה כי במהלך פעילות כוח צה"ל התפתחה הפרת סדר של כ-50 פלסטינים שיידו אבנים, הבעירו צמיגים וזרקו בקבוקי תבערה לעבר הכוחות. במהלך האירוע רץ הפלסטיני עם מוט ברזל בידו לעבר הכוח. הכוח ביצע ירי לעברו, ממנו ככל הנראה לא נפגע. לאחר מכן הפעילו החיילים כח על מנת לעצרו. במהלך אירוע זה אף ניסה הפלסטיני לאחוז ולחטוף את נשקו של אחד החיילים. 
החיילים עצרו אותו, אזקו אותו והוא נבדק על ידי חובשת בנקודה, שקבעה שמצבו תקין. לאחר מכן, המשיך הכח להשתמש באמצעים לפיזור הפגנות לכיוון הפרת הסדר בסמוך למקום בו הוחזק, ונראה שהוא נחשף לגז שיתכן שאף גרם למותו. מצבו הרפואי התדרדר ואז הוא פונה וטופל על ידי כח צה"ל שלבסוף קבע את מותו. בחיפוש התברר כי הוא נשא על גופו סכין.

בעקבות האירוע ומכיוון שהפלסטיני מת בעת שכבר היה נתון במעצר בידי כוחות צה"ל נפתחה חקירת מצ"ח, במסגרתה ייבחנו נסיבות מותו וכאמור נערכה הנתיחה בגופתו.
כזכור, ביום רביעי בלילה תועד האירוע במצלמות, שם נראה כי הפלסטיני רץ לעבר כוחות צה"ל, ששומרים מרחק בפינה של הסמטה. מיד לאחר מכן נראה הפלסטיני, יאסין עומאר סראדיח, כשהוא מנסה לתקוף את החיילים עם חפץ, ומיד מנוטרל על ידי החיילים. מכאן תופסים אותו החיילים, ועוצרים אותו, כששלושה מהם נמצאים עליו, ואף נראים בועטים בו.
על פי הפלסטינים ומשפחתו, סראדיח הוכה למוות על ידי חיילי צה"ל לאחר מעצרו בעיר יריחו. "מועדון האסיר הפלסטיני" הודיע כי "סראדיח מת ממכות לאחר מעצרו לפנות בוקר בביתו על ידי כוחות צה"ל, שהיכו אותו מכות נמרצות". בני המשפחה הדגישו כי "הבן לא סבל ממחלה בכלל. הוא קיבל מכות קשות מהחיילים שעצרו אותו".