בעקבות המשך הגניבות החמורות בשטחי האש בדרום ומחאת המילואימניקים ברשת שהגיעה עד לכנסת, החלה ימ"ס דרום, יחידת המסתערבים המובחרת של מג"ב, לפעול בחודש האחרון בשטחי האש של צאלים. כמעט מדי לילה מבצעת היחידה מארבים בניסיון לעצור את גל הגניבות שמטריד מאוד את מערכת הביטחון. בתקופה הקרובה כוחות מג"ב נוספים צפויים להצטרף למאמץ למיגור התופעה המטרידה.



יש לציין כי גם במשטרה מודאגים מאוד מהמתרחש בדרום, בעיקר בגלל זליגה של אמצעי לחימה לידי ארגוני פשיעה וטרור. בשבוע שעבר ביקר המפכ"ל רנ"צ רוני אלשיך בבסיס צאלים, לצורך אימון כוחות גדול לקראת פינוי המאחז נתיב האבות. המפכ"ל קיבל ממפקדי הבסיס הבכירים סקירה על תמונת המצב העדכנית בשטחי האש ועל ניסיונות הפריצה לשטחי הבסיס והחניונים שבהם חונים כלי רכבם של חיילי המילואים.



גורם צבאי בכיר אמר ל"מעריב־השבוע" כי שיתוף הפעולה בין צה"ל לבין המשטרה בנושא הזה התחזק בצורה ניכרת, אבל עדיין לוקה בחסר שיתוף הפעולה עם משרד המשפטים לצורך מימוש החוק. הקצין ציין כי כבר כיום החוק מאפשר לעצור ולהביא בפני שופט כל מי שנכנס לשטחי אש ללא אישור וכן לרשום דוחות וקנסות במקרים כאלו, אך האפשרות הזו עדיין אינה מיושמת.



מיליוני שקלים יוקצו לשיפור האבטחה


סוגיית הגניבות בשטחי האש מונחת גם על שולחנו של הרמטכ"ל, רא"ל גדי איזנקוט, והשבוע ייערך דיון שני בנושא עם סגן הרמטכ"ל אלוף אביב כוכבי ומפקדים בכירים. הדיון יעסוק בשיפור האבטחה בשטחי האש ובבסיס צאלים עצמו. בשבוע הבא יערך דיון עם הרמטכ"ל בנושא הזה.



בתוך כך, מיליוני שקלים הוקצו לשיפור אמצעי האבטחה בבסיס ובשטחי האש. צה"ל יערוך גם גיחות תצפית מהאוויר בזמן אמת כדי לשפר את איסוף המודיעין על כנופיות הגנבים שפועלות באזור. נוסף על כך תתוגבר האבטחה בחניון הרכבים מחוץ לבסיס ויוקצו כספים לבניית גדרות ושערים חדשים סביב החניונים ולהתקנת מצלמות אבטחה באזורים הללו.



קצין בכיר אמר ל"מעריב־השבוע": "הנושא נמצא בטיפול הדרגים הבכירים ביותר בצבא, כולל הרמטכ"ל וסגן הרמטכ"ל, והם דורשים לראות שיפור ברמת המענה בשטח. אנחנו פועלים בשילוב זרועות מלא עם המשטרה, והמצב ישתנה לטובה".



הקצין הוסיף כי גם היחידות המתאמנות יידרשו להגביר את כמות השומרים במהלך האימון, כדי למנוע מגנבים להגיע סמוך לכוחות המתאמנים במהלך האימון ובזמן השינה בלילה.