משלחת מצרית שנמצאת ברצועה כבר יותר משבוע, בראשות קצין בדרגת אלוף במודיעין המצרי, העבירה לבכירי חמאס מסר - "אל תשחקו באש", כך דווח הערב (שבת) בהחדשות. על פי הדיווח, שמסתמך על מקורות פלסטיניים, המסר הועבר בעקבות פיצוץ המטען שהוסתר בגדר המערכת לפני שבועיים, וגרם לפציעתם של חיילים. לא ידוע אם מדובר במסר ישראלי שהועבר דרך מצרים.
בתקשורת הערבית והפלסטינית דווח שמטרת ביקור המשלחת של המודיעין המצרי היתה נושא הפיוס בין הפתח לחמאס, שכן לרצועת עזה ומצרים יש לא מעט עניינים משותפים בנושא. לדברי המשלחת המצרית, "אם תתרחש הסלמה ברצועה - המכה שישראל עלולה להשית על חמאס בעזה תהיה קשה, עד כדי סיכוי להפלת חמאס ברצועה". הם הוסיפו: "אף אחד מראשי חמאס לא חסין".

כזכור, לפני שבועייםארבעה חיילים נפצעו כשמטען חבלה הופעל בסביבות השעה 16:00 לעבר כוח צה"ל סמוך לגדר המערכת, בדרום רצועת עזה. שניים מהחיילים נפצעו באורח קשה ושניים נוספים באורח קל ובינוני. האירוע נראה כ"פיגוע משיכה" - הכוח הגיע למקום כדי להסיר מהגדר דגל שהונח במקום, ככל הנראה במהלך ההפגנות שהתקיימו אמש. עם הגעתם למקום, המטען שהוטמן מתחת לגדר הופעל. מדובר באירוע החמור ביותר מאז צוק איתן, ועל פי ההערכות, המטען הונח על ידי ארגונים סוררים.