בפרקים המקצועיים של קורס הטיס, שאורכו שלוש שנים, לא נעשו שינויים זה שלושה עשורים. בשלב הראשון, המכין, שנמשך כחצי שנה, נבחנים הצוערים בכ־15 טיסות צ'ק על מטוס הסנונית. בהמשך, בסופו של הפרק המכונה "בסיסי", מתקיים שלב צ'ק נוסף, על פי מקצועות הטיסה השונים. בכלי טיס מתקדמים יותר, הצ'קים למגמת הקרב מבוצעים על מטוס הצוקית (סילון דו־מנועי). המיונים למגמת הנווטים נעשים במטוס מדגם צופית ולמגמת המסוקים במסוק סייפן.
במסמך נאמר כי שינוי כזה יביא לחיסכון גדול בתקציב, בשעות טיסה ובמשאבי תחזוקה וכוח אדם, וכי יהיה צורך בפחות מדריכי טיסה, בסדיר ובמילואים. שימוש בסימולטורים יוביל לצמצום ואף לביטול הצורך בטיסות המיון בשלבי המיון השונים.
בפניית חיל האוויר אל החברות האזרחיות הובהר כי האלגוריתם המבוקש צריך למדוד את תכונות האופי הנדרשות מטייסים כמו: יכולת הטסה, מחשבה ותכנון, התמצאות במרחב האווירי, עמידה בלחצים, חלוקת קשב, סדר, דיוק וארגון ויכולת תחקיר ויישום.