בפעם השלישית בארבעה שבועות: מטען התפוצץ ליד גדר המערכת בצפון רצועת עזה, כך נמסר הערב (שבת) מדובר צה"ל. עוד נמסר כי לא היו כוחות באזור האירוע בזמן הפיצוץ, אין נזק ואין נפגעים לכוחותינו. בתגובה, השמיד צה"ל באמצעות ירי טנק עמדת תצפית השייכת לארגון הטרור חמאס.



מוקדם יותר היום, דווח בתקשורת הפלסטינית כי כוחות צה"ל ביצעו פיצוץ מבוקר למטען שהוצמד לגדר המערכת בגבול רצועת עזה. בתוך כך, גורמים הפלסטינים דיווחו כי טנק ירה שלושה פגזים לעבר אדמות חקלאיות ממזרח לעזה. בדיווח נאמר, כי אדם אחד נפצע באורח קל. עם זאת, במשרד הבריאות בעזה טוענים כי אף פצוע מהאירוע לא פונה לבתי החולים. עוד דווח, כי צה"ל ירה לעבר עמדת חמאס הנמצאת ממזרח לעיר עזה. אין נפגעים בקרב חיילי צה"ל.



האירוע קורה יומיים אחרי תקרית חמורה באזור. ביום חמישי בבוקר התפוצצו שני מטענים, אשר הונחו במרחק של 100 מטרים מגדר המערכת.  תגובת צה"ל, כללה תקיפה של חמש עמדות של חמאס והג'יהאד האסלאמי. דובר צה"ל תת אלוף רונן מנליס אמר בתדרוך לכתבים כי נבדקת אפשרות שבמקביל להנחת המטענים נעשה ניסיון לירי נ"ט לעבר כוחות צה"ל שסיירו באזור. בתוך כך, הוא איים כי "צה"ל יפעל באופן חד נגד אלו שמנסים להפוך את הגדר לנקודה שבה יבוצעו מתקפות טרור". ניתן להעריך כי אם אכן נעשה ניסיון לביצוע ירי נ"ט לעבר הכוחות, ככל הנראה הייתה כוונה לבצע פיגוע משולב באזור.



עוד ציין דו"צ כי המטענים הונחו באזור שבו מתקיימות הפגנות רבות ליד הגדר. עם זאת, לדבריו, לא ידוע אם המטענים הללו הונחו בחסות ההפגנות שהתרחשו במקום או במהלך הערפל ששרר בדרום בלילה. הוא הסביר גם כי כוח צה"ל שהגיע לאזור האירוע עשה זאת בעקבות דיווח שקיבל במהלך סיור שגרתי. כמו כן, הוא לא אישר את הדיווחים הפלסטינים לפיהם ישנם מספר נפגעים פלסטינים כתוצאה מתקיפות צה"ל ברצועה.