סרן זיו דאוס מאזור, שנרצח בפיגוע הדריסה בשומרון, הובא היום (ראשון) למנוחות בחלקה הצבאית בבית העלמין בחולון בליווי אלפי בני אדם, בהם בני משפחה, חברים, ומפקדים ומחטיבת החילוץ של פיקוד העורף. סרן דאוס הוא ההרוג המבצעי הראשון בחטיבת החילוץ המבצעית בפעילות מבצעית ביו"ש. בין המלווים גם שר הבינוי והשיכון יואב גלנט כנציג הממשלה, ח"כ מוטי יוגב מהבית היהודי והשר אופיר אקוניס (הליכוד).



ארונו של דאוס הובל לקברו על רקע זעקות הכאב של בני המשפחה. אביו אמר במהלך הטקס כי "הוא היה צריך לקרוא קדיש עליי ולא להפך", וצעק: "למה? מה עשינו?!".

הלווייתו של סרן זיו דאוס ז"ל. צילום: אבשלום ששוני


סגן אלוף שרון איטח, מפקד גדוד קדם, הוסיף: "בבסיס ההכשרה של חטיבת החילוץ בזיקים קיים במגורים שלט גדול - משפחה. גדוד קדם הוא משפחה. ביום הזה, זיו היקר, כולנו משפחה אחת. משפחתך היא חלק ממשפחת קדם. בלטת בקורס מפקדי כיתות. פיקדת על לוחמים וגם שם בלטת. לאחר שמונה חודשים יצאת לקורס קצינים. היית נכון לכל משימה. אף פעם לא חיכית למעלות תודה ועשית הכל למען לוחמיך. על אנשים כמוך אומרים - מים שקטים חודרים עמוק. הותרת חלל ענק שיהיה קשה למלא, תהיה בלבנו לעד".



אלפים בבית העלמין בחולון. צילום: אבשלום ששוני
אלפים בבית העלמין בחולון. צילום: אבשלום ששוני


חבריו של סרן דאוס בהלוויה. צילום: אבשלום ששוני
חבריו של סרן דאוס בהלוויה. צילום: אבשלום ששוני


חיילות בהלוויה. צילום: אבשלום ששוני
חיילות בהלוויה. צילום: אבשלום ששוני



יובל, בן דודתו, ספד לו אף הוא: "קשה לי לדבר עליך בלשון עבר. מאז ומתמיד היית מנהיג אמיתי. לא סתם היית הקצין הראשון במשפחה. מה שייחד אותך זו הצניעות ולעשות הכל למדינת ישראל שכל כך אהבת".

השר אקוניס אמר בשם ממשלת ישראל: "הצבי ישראל על במותיך חלל. איך נפלו גיבורים. זיו נקטל ונרצח. נס לא קרה לנו לקראת כניסת השבת. זיו פניו והאור שהפיץ נשקף לעבר כולנו. הוא התעקש להתגייס, לעשות שירות משמעותי ולהיות קצין. ביום הראשון בקבע הוא נרצח. אשריי העושים למען הגנת העם. מול עם המקדש את החיים עומדים המנוולים המקדשים את המוות. עונש מוות למחבלים - זהו צו השעה".



מוקדם יותר, דודו של דאוס סיפר בגלי צה"ל כי אחיינו היה "בחור ביישן ושקט, ולא הרבה בדיבור. דיברנו בפעם האחרונה בבית כנסת, שבת שלום מה שנקרא". 



"הוא נלחם כדי להעלות פרופיל ולעשות שירות משמעותי", הוסיף. "זיו בדיוק נכנס לשירות קבע יום לפני שהוא נהרג. הדרך שלו הייתה בשקט, גם עם החיילים שלו, עשה את שלו בדרכו שקטה. זה גם מה ששמעתי מהמפקדים אתמול, שסיפרו איך היה עושה כל מה שצריך אבל בשקט וזאת מנהיגות אמיתית. לעשות את מה שצריך לעשות ובשקט".



אלפים בהלוויית זיו דאוס. צילום: אבשלום ששוני
אלפים בהלוויית זיו דאוס. צילום: אבשלום ששוני


השר גלנט בהלווייה. צילום: אבשלום ששוני
השר גלנט בהלווייה. צילום: אבשלום ששוני



כנשאל, בעקבות דברי קרוב משפחתו של נתנאל קהלני, האם היה באירוע מחדל, אמר: "אני לא רוצה להיכנס לזה, זה לא רלוונטי לכאב ולצער שלנו ואני סומך על השיקולים של מערכת הביטחון". 



"נתנאל היה פרח, כלום לא ינחם אותנו"



אלפי בני אדם ליוו הלילה את סמל נתנאל קהלני ז"ל, אשר נרצח במהלך פיגוע הדריסה שהתרחש ביום שישי בשומרון. הבוקר נפרד ממנו דודו, אבי קהלני, בגלי צה"ל, וטען כי "באירוע הזה היה מחדל". בשעה 12:00 ייקבר בבית העלמין בחולון סרן זיו דאוס, שנרצח אף הוא באותו אירוע. בתוך כך, החייל שנפצע קשה מאוד בפיגוע יצא מסכנת חיים מיידית, בעוד שבמצבו של הפצוע השני, שנפצע באורח בינוני, אין שינוי. 



"הוא היה ילד למופת, חייכן, שאהב לעזור ואהב את הוריו ואת אחיו", סיפר קהלני על אחיינו. "רק לפני חודש הוא חגג יום הולדת. ביום שישי האחרון התקשר לאמו וסיפר לה שהשאיר לה מכתב במגירה ומתנה. כשרצתה לחזור אליו לא היה עם מי לדבר. מאות אנשים צעירים הגיעו להלוויה ובכו ליד הקבר שלו".



בתוך כך, הוא הפנה אצבע מאשימה כלפי בתי המשפט וביקר את סידורי הביטחון במקום הפיגוע: "לפי דעתי, היה פה מחדל, לא יכול להיות דבר כזה. הגיע הזמן שבתי המשפט ייתנו יד לממשלה וישנו את המדיניות. את המחבל הזה צריך לזרוק לסוריה. לפי השב"כ, הוא ראה שיש אפשרות לדרוס אותם, עשה סיבוב ונכנס בהם. אם הייתה בטונדה שם, אולי הם לא היו נפגעים. צריך לבדוק את זה".



זירת הפיגוע בשומרון. צילום: מאיר ועקנין, פלאש 90
זירת הפיגוע בשומרון. צילום: מאיר ועקנין, פלאש 90



הוא הוסיף כי "אני מקווה שבתי המשפט ייתנו יד לממשלה. צריך לקחת את הכסף מהמסים שהם נותנים למחבלים. הם מעדיפים כבר לשבת בבית הכלא ולקבל עשרות אלפי שקלים".



"אני כבר יומיים לא ישן מאז הפיגוע", המשיך הדוד. כשפרחים כאלה הולכים כואב הלב. הוא גמר תיכון ורצה להמשיך ללמוד. מה יש פה להגיד? שום דבר לא ינחם את ההורים ואת אחיו. קשה לעכל שהוא לא נמצא".