הפיגוע הקשה שאירע באזור מבוא דותן ביום שישי האחרון, גבה את חייהם של נתנאל קהלני וזיו דאוס ז"ל, אשר נרצחו מפגיעת המכונית של המחבל, אשר עצמו נפצע קל באירוע. אל בית החולים בילינסון פונו מהאירוע שני חיילים, אשר נפצעו גם כן. אחד מהם במצב קשה, ואף היה בסכנת חיים לאחר הפגיעות שספג, והשני במצב בינוני. 



ד"ר רם שגיא, סגן מנהל בית החולים בילינסון, סיפר על מצבם של החיילים הפצועים: "אל בית החולים הגיעו שני פצועים מהפיגוע בשומרון. הראשון כשהוא פצוע במצב קשה מאוד, עם פגיעת ראש ופגיעת גפיים, מאושפז מחוסר הכרה, מורדם ומונשם ביחידה לטיפול נמרץ. ביממה האחרונה חלה התייצבות מסוימת במצבו, והוא יצא מסכנת חיים מיידית. 

במחלקה מאושפז גם פצוע במצב בינוני, שסובל מפגיעה בגפיים, עבר ניתוחים אורטופדיים, כשהוא במצב טוב, בהכרה, משוחח וצפוי להמשך הערכה בימים הקרובים.

כזכור, פיגוע הדריסה אירע בשעות אחר הצהריים של יום שישי, בכביש 585 שבשומרון, בין מבוא דותן לחרמש. על פי עדויות, המחבל האיץ את רכבו כשראה את ארבעת החיילים ופגע בהם. חובשים ופרמדיקים של מגן דוד אדום הוזעקו לזירת התקרית, קבעו במקום את מותם של ההרוגים, העניקו לפצועים טיפול רפואי במקום ופינו אותם במסוק לבית החולים בלינסון בפתח תקווה. 
 
המחבל שביצע את הפיגוע הוא עלאא ראתב קבהא, בן 27, מהעיירה ברטעה באזור ג'נין. מדובר באסיר משוחרר שהיה כלוא בישראל על רקע ביטחוני ושוחרר באפריל בשנה שעברה. קבהא הועבר לחקירה של כוחות הביטחון. בעקבות פיגוע הדריסה הנחה מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב (פולי) מרדכי על הקפאה מידית ורחבה של ההיתרים לכלל חמולת המפגע - 67 היתרי תעסוקה בישראל, 26 היתרי מסחר וארבעה רישיונות תעסוקה בהתיישבות.