חקירת שירות הביטחון הכללי בשיתוף משטרת ישראל, חשפה תשתית של פלסטינים, מרצועת עזה, איו"ש ותושבי מזרח ירושלים, שהבריחה בחודשים האחרונים אמצעי לחימה תקניים מרצועת עזה לגדה המערבית, כך הותר הבוקר (שני) לפרסום. עוד דווח כי ההברחות התבצעות באמצעות אזרח צרפתי, עובד בקונסוליה הצרפתית בירושלים.
מהחקירה בשב"כ עולה, כי אמצעי הלחימה הועברו דרך מעבר ארז באמצעות רומן פרנק, אזרח צרפתי כבן 24, המשמש כעובד בקונסוליה הצרפתית בירושלים. הוא נעצר ב-19 בפברואר במחסום ארז, כשיצא מרצועת עזה והושם במעצר בכלא אשקלון. בעת המעצר הוא נהג ברכב שבו נמצא דיפלומט משירותי התרבות. המשטרה לא ערכה חיפוש ברכב. על פי הדיווח ב"לה פיגארו" הצרפתי, המצטט גורם המעורה בפרטים, פרנק טען שלא עשה זאת במודע בשירות חמאס.
הוא הבריח את אמצעי הלחימה במספר הזדמנויות בחודשים האחרונים, תוך ניצול הרכב הקונסולרי של הקונסוליה הצרפתית, אשר זכה להקלות בבידוק הביטחוני במעבר הגבול, כנהוג לגבי כלי רכב אלו. העובד ביצע חמש העברות של אמצעי לחימה דרך המעבר, במסגרתן העביר כ-70 אקדחים ושני רובי סער.

עובד הקונסוליה קיבל את אמצעי הלחימה מפלסטיני תושב רצועת עזה, המועסק ב"מרכז התרבות הצרפתי" ברצועה. לאחר שמימש את ההברחה, העביר את אמצעי הלחימה לגורם באיו"ש שמכר אותם לסוחרי אמל"ח. בין העצורים שהיו מעורבים בהברחת אמצעי הלחימה ישנם תושב מזרח ירושלים, העובד כמאבטח בקונסוליה הצרפתית בירושלים, וכן פלסטינים מרצועת עזה ששהו שלא כחוק באיו"ש. 
על פי הפרסום בעיתון, שגרירת ישראל בפריז עליזה בן נון נועדה למחרת המעצר עם ראש לשכת שר החוץ הצרפתי איב לה דריאן. היא הציגה לו את ההאשמות נגד העצור ואמרה, כי  לישראל אין כוונה לשחרר אותו. היא הוסיפה כי "לפי ישראל, אמנת ווינה משנת 1961 איננה חלה על הקונסוליה בירושלים, וכי החסינות שמורה לראש הנציגות ולסגנו בלבד". למרות שצרפת מתנגדת לפרשנות הישראלית בנדון, שר החוץ הצרפתי החליט, לפי מקור דיפלומטי "לנוכח חומרת ההאשמות", להסיר את חסינותו של העובד. זוהי פרשה  מביכה עבור הדיפלומטיה הצרפתית פחות משבוע לפני ביקורו של השר לה דריאן בישראל.

גורם בכיר בשב"כ: "מדובר באירוע חמור"
במסגרת החקירה נעצרו עד כה תשעה חשודים ונגד שישה מהם יוגשו היום כתבי אישום על ידי פרקליטות מחוז דרום. מהחקירה עולה בבירור, כי עובד הקונסוליה הצרפתית פעל בתמורה לרווח כספי, על דעת עצמו וללא ידיעת הגורמים הממונים עליו. עוד נחשף בחקירה כי חלק מהחשודים אף היו מעורבים בהברחת כספים מרצועת עזה לאיו"ש.
גורם בכיר בשב"כ הסביר כי "מדובר באירוע חמור ביותר, בו נוצלו באופן ציני החסינויות וזכויות היתר המוענקות לנציגויות זרות בישראל לטובת הברחת אמל"ח תקני, בהיקף של עשרות כלי נשק שעלולים לשמש לפיגועי טרור נגד אזרחים ישראלים ואנשי כוחות הביטחון". הוא הוסיף כי "על רקע מעצרם לחקירה של חשודים העובדים בקונסוליה הצרפתית, התנהלה החקירה בתיאום עם משרד החוץ הישראלי ותוך עדכון שוטף של הרשויות הצרפתיות.
מתאם פעולות הממשלה בשטחים אלוף יואב (פולי) מרדכי מסר כי "מדובר באירוע חמור של ניצול ציני, בלתי פוסק של תשתיות הטרור את אפיקי הסיוע ההומניטרי והסיוע הבינלאומי. אירוע זה רק מחדד את ההכרח במדיניות  קפדנית ומחמירה של מתן היתרים. הגורמים הבינלאומיים נדרשים לבצע בדק בית פנימי כדי להבטיח סיוע לתושבי עזה ולא לטרור. ארגוני הטרור ברצועה לא בוחלים באף ערוץ בין אם הוא נועד לתת סיוע רפואי או בינלאומי לניצול צרכיהם. שוב ושוב אנו נוכחים לדעת שטובת האוכלוסייה ברצועת עזה אינה מעניינת כלל וכלל את ארגוני הטרור".
ממשרד החוץ נמסר כי מדובר באירוע קשה מאוד, אליו אנחנו מתייחסים בחומרה רבה. הם הוסיפו: "היחסים עם צרפת מצויינים והפרשה לא תשפיע לרעה. מודים לשלטונות הצרפתים על שיתוף הפעולה".