חוזר לביתו: ועדת השחרורים הצבאית קבעה היום (שני) כי החייל היורה אלאור אזריה ישוחרר בתום ריצוי שני שלישים מתקופת מאסרו. המועד הצפוי לשחרורו של אזריה לאחר ההחלטה הוא בעשירי לחודש מאי הקרוב. 



כזכור, בדיון שנערך בשבוע שעבר בבית הדין הצבאי לערעורים, ביקש החייל היורה מחברון ניכוי מחצית מעונשו שנגזר עליו לאחר שירה למוות במחבל מנוטרל לפני כשנתיים, במרץ 2016. התביעה התנגדה לבקשתו של החייל, אבל רמזה כי לא תתנגד לשחרורו לאחר ריצוי שני שליש מהמאסר. 
אזריה ביקש מבית המשפט לשחררו וסיפר כי "יריתי במחבל רוצח כי בשטח בזמן אמת, חשבתי שהיה עליו מטען. אם הייתי יודע מה שהתברר הייתי פועל אחרת, בזמן שירותי תרמתי רבות ובמהלך השירות עמדתי בסיטואציות קשות. חייל מג"ב שראיתי אותו ודיברתי איתו ואחרי כמה ימים אותו שוטר נרצח על ידי מחבל בפיגוע דריסה".

אזריה בדיון עם אמו. צילום: פלאש 90
אזריה בדיון עם אמו. צילום: פלאש 90

"חייל אחר באותו מקום נפגע מרימון שזרקו מחבלים הוא איבד את עינו ונפצע קשה, האירועים הללו הן הרבה יותר קשים מלהיות במזגן", אמר אזריה והוסיף: "השירות הוא קשה גם נפצעתי מבלוק שמחבל זרק עליי, למרות זאת המשכתי לשרת באותו רצון ומורל". לאחר מכן חשף אזריה כי לקראת סוף תקופת מעצרו, הוא איבד את ההכרה בשל הלחץ בו היה ואמר: "זה עוד מעט חג החירות, תחזירו אותי הביתה, ותנו לי לאחות את השברים. זה פצע מדמם למשפחתי ולכל עם ישראל תנו לי לאחות אותו".
עורך דינו של אזריה, יורם שפטל, אמר לאחר הדיון בראיון ל-103FM כי רוב חיילי צה"ל מזדהים באופן מלא עם הירי שביצע אזריה וציין שהוא מקבל יחס מיוחד מהמפקדים בכלא. "לשיטתם של המפקדים והכלואים בכלא הוא לא צריך להיות שם ולכן באופן חסר תקדים הוא נכנס לסבב חופשות אחרי חודש ולא חמישה חודשים". 
"בגלל הלחץ שאנחנו מפעילים בעניין החצי, התביעה הצבאית אמרה שהיא לא תתנגד לשחרורו בתם ריצוי שני שליש. התביעה מביאה טיעון מגוחך ואומרת ששחרורו עכשיו תהיה פגיעה בערכי צה"ל, אבל אם הוא ישוחרר במאי אז הכל בסדר - ההבדל הוא רק חודשיים. אם הוא ישוחרר עכשיו אז הערכים נפגעים ואם במאי זה הכל בסדר"', תקף שפטל.