פרקליטו של אלאור אזריה, עו"ד יורם שפטל, הגיב היום (שני) להחלטת ועדת השחרורים לקצר שליש מעונשו של החייל היורה מחברון. "צריך להיזכר בנבואות הזעם של הכנופיות המחבלו-תקשורתיות, שתקפו אותי לבל אעז להגיש ערעור, כי הוא כביכול יביא לערעור שכנגד על קולת עונשו של אלאור ויסתיים בדמעות בעקבות על החמרת עונשו", אמר עורך הדין. "והנה, על פי החלטת ועדת השחרור המוקדם אלאור ירצה מחצית העונש שנגזר עליו על ידי שני בית הדין. זה מוכיח שמהאבק שניהלתי יחד עם עו"ד עינת גלוסר ובסיועו רב-החשיבות ורב-העוצמה של שרון גל נשא פירות".



עו"ד שפטל ציין כי בניגוד לפרסום, אזריה ישתחרר כבר ב-6 במאי לא ב-10 במאי, שכן הוא יזכה לחופשה של 96 שעות כמקובל. הוא הוסיף כי החלטת הוועדה, לקצר שליש מתקופת המאסר ולא מחצית בטענה כי קיצור מחצית הוא בגדר סמכות משפטית עודפת, היא "טעות משפטית קשה". לדבריו, "לפי לשון חוק השיפוט הצבאי הוועדה מוסמכת להפחית עד מחצית עונשו של חייל, ללא שום תבחין בין רבע מהעונש לשליש או לעשירית. הפרקליטות הצבאית הצהירה כי הוא ראוי לשחרור לאחר שני שליש, ומאחר שהחוק לא קובע שום הבדל בין חצי לשליש, הרי הצהרה זו דינה כדין הסכמה שהוא ראוי לקיצור מחצית כפי שמתיר החוק".



אולם הדבר המקומם ביותר בהחלטה, טען עו"ד שפטל, הוא העובדה כי "בעוד שאלאור אזריה הורשע בדין והערעור על הרשעתו ועל עונשו נדחה, הרי שראש השב"כ לשעבר שהורה לירות בשני מחבלים-רוצחים כפותים בפרשת קו 300 כלל לא הועמד לדין, וכמוהו גם שני היורים. רה"מ שמיר ושר החוץ פרס אצו רצו לנשיא וכפו עליו הר כגיגית לחון את כל המעורבים בפרשה לפני שהחל כל הליך משפטי, בעוד שאלאור, החייל הפשוט מרמלה, נזרק ככלב לבית האסורים. מדובר בכתם על מערכת המשפט הישראלית ועל מערכת אכיפת החוק הישראלית ששום חומר ניקוי לא ינקה".



מירי רגב: "לשחרר את אזריה עוד לפני פסח"


גם שרת התרבות והספורט, מירי רגב, הגיבה להחלטה לקצר את עונשו של אזריה: "אני מברכת את אלאור ואת הוריו אושרה וצ'רלי על החלטת הוועדה לקצר שליש מעונש המאסר. כפי שאמרתי בתחילת הדרך, אלאור לא צריך לשבת בכלא ולו יום נוסף אחד, אך לצערי רשויות החוק סברו אחרת. יחד עם זאת, נכון יהיה אם אלאור ישוחרר מהכלא לפני חג הפסח ויהיה אדם חופשי עוד לפני חג החירות".



כזכור, בדיון שנערך בשבוע שעבר בבית הדין הצבאי לערעורים, ביקש החייל היורה מחברון ניכוי מחצית מעונשו שנגזר עליו לאחר שירה למוות במחבל מנוטרל לפני כשנתיים, במרץ 2016. התביעה התנגדה לבקשתו של החייל, אבל רמזה כי לא תתנגד לשחרורו לאחר ריצוי שני שליש מהמאסר.



אזריה ביקש מבית המשפט לשחררו וסיפר כי "יריתי במחבל רוצח כי בשטח בזמן אמת, חשבתי שהיה עליו מטען. אם הייתי יודע מה שהתברר הייתי פועל אחרת, בזמן שירותי תרמתי רבות ובמהלך השירות עמדתי בסיטואציות קשות. חייל מג"ב שראיתי אותו ודיברתי איתו ואחרי כמה ימים אותו שוטר נרצח על ידי מחבל בפיגוע דריסה".