בעקבות רצף הפיגועים האחרון ועל רקע יום הזעם המתוכנן של חמאס ברצועת עזה, בצה"ל ביטלו חופשות ללוחמים במספר יחידות, כך על פי דיווח ב"כאן".


בצה"ל נערכים לאפשרות שחמאס יממש את איומו ליום זעם ברצועת עזה ואלפי פלסטינים יצעדו לעבר גדר הגבול בין רצועת עזה לישראל. בדיווח נאמר כי 


בצבא הודיעו ללוחמים שהחופשה שהייתה אמורה להתקיים בפסח מבוטלת. מדובר על כמה גדודים של גבעתי שכרגע נמצאים באימון ברמת הגולן וגם ליחידות נוספות. בדיווח נאמר כי לא מדובר בהחלטה סופית.



בצה"ל מוסרים: "הפעלת כוחות מתבצעת על פי הערכת מצב מבצעית. בשלב זה טרם הוחלט על זהות הכוחות היקפן וביטול החופשות".



בתוך כך, ב"החדשות" דווח כי הרמטכ"ל גדי איזנקוט ובכירים נוספים במטכ"ל יקיימו בהמשך השבוע הערכת מצב בדרום ויבחנו את התוכניות להתמודדות עם אנשי חמאס, אבל בעיקר ידגישו למפקדים בשטח את החשיבות שלא יהיו הרוגים מקרב המפגינים.  

עם זאת, בצמרת צה"ל מבהירים למדרג השטח כי אין לאפשר מעבר של מפגינים את הגדר, ובמידת הצורך יש להפעיל כוח. בין היתר מתכננים בצה"ל פיזור כרוזים הקוראים לפלסטינים לא להתקרב, ירי אזהרה לעבר ההמון במקרה של הסתערות, שימוש בפצצות עשן, הצטיידות מסיבית באמצעים לפיזור הפגנות וירי על מסיתים ראשיים.

אתמול תקף חיל האוויר מטרות של חמאס ברצועת עזה. התקיפה בוצעה בתגובה לאירועי הנחת מטעני החבלה באזור גדר המערכת בשבת. מדובר צה"ל נמסר כי הצבא "ימשיך לפעול על מנת לאפשר ביטחון לאזרחי ישראל בכל האמצעים העומדים לרשותו. ארגון הטרור חמאס אחראי לכל המתרחש ברצועת עזה וממנה".

האירוע קורה יומיים אחרי תקרית חמורה באזור. ביום חמישי בבוקר התפוצצו שני מטענים, אשר הונחו במרחק של 100 מטרים מגדר המערכת. תגובת צה"ל, כללה תקיפה של חמש עמדות של חמאס והג'יהאד האסלאמי.